دشمنان کشور نهاد خانواده را نشانه‌گیری کرده‌اند
کد خبر: 3620334
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

دشمنان کشور نهاد خانواده را نشانه‌گیری کرده‌اند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: خانواده اساسی‌ترین نهاد در شکل‌گیری فرهنگ است و در حال حاضر دشمنان برای تغییر فرهنگی این نهاد را نشانه‌گیری کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین اظهار کرد: یکی از عواملی که باعث تغییر در فرهنگ می‌شود نفوذ فرهنگی است، در حال حاضر شاهد نفوذ در لایه‌های مختلف جامعه هستیم.
وی با اشاره به اینکه خانواده در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و یکی از تأثیرگذارترین نهادها در فرهنگ هر جامعه محسوب می‌شود، افزود: یکی از اصلی‌ترین راه‌های تغییر فرهنگی خانواده است بنابراین خانواده ازنظر دشمن نیز دارای اهمیت است.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه دشمن برای تغییر فرهنگی در جمهوری اسلامی این نهاد را نشانه‌گیری کرده است، بیان کرد: ازجمله راه‌های نفوذ فرهنگی در خانواده‌ها ترویج بی‌عفتی، بدحجابی و بی‌حجابی است که از آثاری سوء نیز برخوردار است.
وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌های مختلفی درزمینهٔ ترویج عفاف و حجاب دارد که ازجمله آن می‌توان به برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع عفاف و حجاب در مدارس،‌ دانشگاه‌ها و مساجد، برگزاری نمایشگاه، قرار دادن کتاب‌های تخصصی در کتابخانه‌ها، اعزام و سخنرانی مبلغان در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد.
حجت‌الاسلام نظری عنوان کرد: تشکیل ستاد کمیته صیانت،‌ برگزاری کارگاه‌های آموزشی مبلغان و اقشار تأثیرگذار، حمایت از فعالان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و برگزاری همایش در هفته عفاف و حجاب از دیگر فعالیت‌های این سازمان در بخش عفاف و حجاب است.
وی با اشاره به اینکه برای اینکه خانواده‌ها در امنیت اخلاقی باقی بمانند، باید عفت، پاک‌دامنی و حجاب و پوشش آن‌ها بر اساس آموزه‌های دینی باشد تأکید کرد: همچنین برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن نیاز به فرهنگ‌سازی، افزایش سطح آگاهی و تقویت باورهای افراد جامعه نسبت به فرهنگ عفاف و حجاب دارد.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به برگزاری برنامه‌های گوناگون سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یادآور شد: فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است بااین‌حال با توجه به هجمه‌ها و نفوذ دشمن که تمام‌شدنی نیست این میزان فعالیت‌ها کافی نیست و لازم است تمام افراد و اعضای جامعه در این راستا ورود پیداکرده و در مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی کنند.

captcha