فعالیت قرآنی باید به ترویج سبک زندگی قرآنی منجر شود
کد خبر: 3668419
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

فعالیت قرآنی باید به ترویج سبک زندگی قرآنی منجر شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه درمان معضلات اجتماعی در سایه قرآن میسر است، گفت: هدف از فعالیت‌های قرآنی باید ملموس کردن مفاهیم قرآن در راستای ترویج سبک زندگی قرآنی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن نظام پرستاری کشور که امروز نهم آذرماه در مجتمع فرهنگی ـ آموزشی فدک مشهد برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و محافل قرآنی منجر شدن فعالیت های قرآنی به آشنایی با سبک زندگی قرآنی است.
وی افزود: امروز درمان بسیاری از آسیب های اجتماعی جامعه از جمله طلاق، اعتیاد، سرقت و ... با قرآن میسر است.
کاظمی نسب با اشاره به افزایش طلاق آن هم در شهرهای مذهبی مانند مشهد که آمارش بالا است، اظهار کرد: طبق آیات قرآن از طرفین دعوا یک نفر برای مشورت انتخاب و پس از آن مشکلات زوجین بررسی شود که اخیرا این امر در دادگستری در حال اجراست و باعث کاهش آمار طلاق می‌شود.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ابراز کرد: جامعه‌ای که قرآن، اهل بیت(ع)، امام هشتم و رهبری فرزانه دارد باید عاری از معضلات اجتماعی باشد و اینکه چرا این اتفاق نیفتاده برای این است که قرآن ملموس و محسوس در اختیار افراد قرار نگرفته است.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: مانوس شدن با قرآن و درک مفاهیم این کتاب مقدس سعادت دنیا و آخرت بشر را تامین می کند.
کاظمی‌نسب با اشاره به آیاتی در خصوص تبعیت نکردن از کفار تصریح کرد: خداوند در این آیات می‌فرماید که از نوع خوراک، پوشش، رفتار و فرهنگ کافران تبعیت نکن چرا که مکتب جامع اسلام فرهنگ مستقل خود را دارد.
وی با بیان اینکه خداوند راه تسلط کفار بر مسلمانان را بسته است، ادامه داد: متاسفانه در جامعه امروز شاهد هستیم که ماهواره، تلگرام و رسانه بدون آموزش اسلامی وارد زندگی افراد شده و دشمن در این خصوص بر ما تسلط یافته است.
کاظمی نسب بیان کرد: برای کاهش معضلات اجتماعی و گرایش جوانان به سمت قرآن باید مفاهیم قرآن به صورت کاربردی در جامعه اجرا شود به عنوان مثال بحث قرض‌الحسنه اگر در زندگی افراد جاری و ساری شود بسیاری از جوانان با وام اشتغال و ازدواج از معضلات اجتماعی دور خواهد ماند.
وی در پایان با اشاره به قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبر(ص)، بیان کرد: جهان به سمت تکنولوژی در حال حرکت است و بر اساس نویدی که از روایات آمده معجزه صاحب‌الزمان(عج) رسانه است و هنگام ظهور حضرتش بدون هیچ ابزاری اهل عالم سخنان ایشان را شنیده و از فیض حضورشان بهره‌مند خواهند شد.
captcha