چهره‌های جدید در مسابقات قرآن معرفی کنیم/ از محتوا غافل نشویم
کد خبر: 3758414
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
قوشچی:

چهره‌های جدید در مسابقات قرآن معرفی کنیم/ از محتوا غافل نشویم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ حافظ برتر ندسا بر لزوم تشویق و ترغیب جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی به خصوص مسابقات تأکید کرد و گفت: هر سال در مسابقات قرآن همان چهره‌های قبل را می‌بینیم در صورتی که باید تلاش کنیم تا چهره‌های جدیدتری به این عرصه وارد شوند و این مسئله هم به قرآنیان و هم به رسانه‌ها بازمی‌گردد.

حسن قوشچی، نفر اول رشته حفظ کل سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با یادآوری اینکه قریب 18 سال است که در عرصه فعالیت های قرآنی حضور دارد، گفت: امسال پنجمین سال حضورم در مسابقات قرآن ندسا بود که طی این سال‌ها مقام‌های مختلفی کسب کرده‌ام.

مسابقات کمک شایانی به تثبیت حفظ قرآن می‌کند
وی افزود: نفس برگزاری مسابقات قرآن بسیار خوب است، به خصوص برای حافظان قرآن، زیرا در طول سال شاید فرصت کمتری برای تثبیت حفظ خود داشته باشند اما مسابقات باعث می‌شود که بیشتر با قرآن مأنوس شده و حتی روزی 12 تا 18 ساعت به کار حفظ قرآن بپردازند.

چهره‌های جدیدتری را در مسابقات قرآن معرفی کنیم
قوشچی بر لزوم تشویق و ترغیب جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی به خصوص مسابقات تأکید کرد و گفت: هر سال در مسابقات قرآن همان چهره‌های قبل را می‌بینیم در صورتی که باید تلاش کنیم تا چهره‌های جدیدتری به این عرصه وارد شوند و این مسئله هم به قرآنیان و هم به رسانه‌ها بازمی‌گردد تا تبلیغات بیشتری در این زمینه انجام شود و چهره‌های جدیدتری در مسابقات معرفی شوند.

حافظ برتر ندسا درباره ارائه راهکاری در این باره گفت: از من می پرسیدند که چگونه ترغیب شدم تا کل قرآن را حفظ کنم و نقطه عطف کار حفظ من چه بوده است؛ در صورتی که یکی دیگر از حافظان کل قرآن من را تشویق کرد و تشویق ایشان باعث شد تا در این راه قدم بردارم.

تشویق در جذب چهره‌های جدید بسیار راهگشاست
وی نقش تشویق برای جذب چهره‌های جدید به عرصه‌های مختلف قرآنی را بسیار راهگشا دانست و گفت: نباید از این مقوله غافل شویم و باید کسانی که قرآن را می‌فهمند در اشاعه آن کوشا باشند. البته رسانه‌ها هم باید در این زمینه تلاش کنند.


قرآنیان و رسانه بر ترویج محتوای قرآن کوشا باشند
قوشچی همچنین بر لزوم توجه به محتوای قرآن نیز تأکید کرد و گفت: قرآن تنها ظاهر نیست، بلکه باید محتوا و مفاهیم قرآن را که اساتید خبره آن را تبیین می‌کنند به گوش جامعه برسانیم و این کاری است که هم قرآنیان و هم رسانه باید به آن توجه کنند.

حافظ برتر ندسا با تأکید بر اینکه باید به قرآن به صورت محتوایی و به عنوان راهنمای انسان نگاه کنیم، گفت: متأسفانه مشاهده می‌کنیم که توجه چندانی به فعالیت‌های قرآنی نمی‌شود، در صورتی که در عرصه‌های دیگری نظیر برگزاری یک مسابقه فوتبال 15 میلیارد خرج می‌شود.

وی گفت: اگر مفهوم قرآن را برای جوانان خود تبیین کنیم مسلماً آنان نیز جذب خواهند شد. ضمن اینکه از نظر فرهنگی و اقتصادی نیاز است که به سمت قرآن حرکت کنیم.

انتهای پیام

captcha