نماز یکی از ارکان سبک زندگی توحیدی مسلمانان است
کد خبر: 4181307
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
امام جمعه کازرون:

نماز یکی از ارکان سبک زندگی توحیدی مسلمانان است

امام جمعه کازرون، اقامه نماز را از خودگذشتگی بندگان برای اطاعت و عبادت پروردگار دانست و گفت: اقامه نماز مقدمه رسیدن به خداوند و اطاعت‌پذیری از دستورات خالق سبحان و یکی از ارکان سبک زندگی توحیدی مسلمین و مؤمنین است.

آیین اختتامیه سومین همایش سراسری «نماز»

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی، امام جمعه کازرون، عصر روز گذشته،20 آبان ماه در سومین همایش سراسری «نماز» که به میزبانی سپاه امام حسن‌ مجتبی(ع) ندسا بوشهر در این یگان نظامی برگزار شد، با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) افراد را به پذیرش زندگی اطاعت‌پذیری از خداوند امر می‌کنند، اظهار کرد: امام به معنای محور و هادی اراده امت است به شرطی که امت اراده خود را به امامت حق و هادی نهضت اسلامی و دینی سپردن باشند.

وی افزود: امامت باطل حامی ظالم و صحنه‌گردان صحنه‌های ظلم ظالمان است که در برابر این حرکات سکوت می‌کند و یا آمر به تحجر و زندگی‌های غیرالهی است.

امام جمعه کازرون در ادامه گفت: لازمه ایمان «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ» یعنی دفاع از جبهه حق و اقدام عملى در جهت نشر و گسترش دين الهى است که پاداش جاودانه و نیکو را در بردارد.

حجت‌الاسلام صباحی، اقامه نماز را از خودگذشتگی بندگان برای طاعت و عبادت پروردگار دانست و گفت: اقامه نماز مقدمه رسیدن به خداوند و اطاعت‌پذیری از دستورات خالق سبحان و یکی از ارکان سبک زندگی توحیدی مسلمین و مؤمنین است.

سردار پاسدار رمضان زیرراهی، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی امام حسن‌مجتبی(ع) سپاه پاسداران هم نماز را رکن معنویت خواند و گفت: برپایی نماز در جمع نیرو‌های نظامی بسیار مهم است و روحیه معنوی و نظامی آنان را افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سلیمانی‌نژاد، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در این آیین گفت: اجلاس سراسری نماز هر سال در نیروی دریایی سپاه برگزار می‌شود امسال در ۹ بخش فراخوان داده شد و از تمامی یگان‌های نیرو‌های مسلح مستقر در استان بوشهر آثار به‌ دبیرخانه ندسا رسید.

وی ادامه داد: در این مراسم از ۴۰ نفر از برگزیدگان در بخش‌های فرمانده برتر، برترین‌های نماز نیرو‌های مسلح مستقر در بوشهر، ائمه جماعت برتر، مقالات، آثار هنری، مسابقه کتابخوانی، خادمان نماز پایور، خادمان نماز وظیفه، فعال در نماز سربازان و سرباز برتر در برپایی نماز تجلیل شد.

آیین اختتامیه سومین همایش سراسری «نماز»

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha