سومین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان با اولویت جرائم غیر عمد برگزار شد
کد خبر: 3951826
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

سومین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان با اولویت جرائم غیر عمد برگزار شد

سومین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان با اولویت جرائم غیر عمد (با رویکرد زنان سرپرست خانوار) امروز، 15 بهمن‌ماه در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین، امروز 15 بهمن‌ماه، همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) مصادف با روز مادر، سومین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان با اولویت جرائم غیرعمد(با رویکرد زنان سرپرست خانوار) با حضور سردار پازدار، معاون اجرایی سازمان بسیج و سرهنگ انبارکی، مسئول بسیج حقوقدانان، آیت‌الله کعبی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، سردار فرهادی، مشاور عالی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مینا بیابانی، مسئول بسیج جامعه زنان کشور و فرماندهان سپاه‌های استانی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

سرهنگ انبارکی، مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت ایام دهه مبارکه فجر اظهار کرد: بسیج امروز یک مجموعه پویا، سازنده و با ظرفیتی ارزشمند است و ما در تلاشیم اقدامات خود را بر پایه سند تحولات قضایی انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: درمرحله سوم آزادسازی زندانیان با اولویت جرائم غیر عمد، مجموعا ۵۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد (شامل ۶۸ نفر زن و ۴۸۲ نفر مرد) با کمک بسیج حقوقدانان آزاد شده‌اند.

انبارکی گفت: تلاشمان در تمامی استان‌ها این است که زندانیان آزاد شده در هر مرحله همراه با بسته معیشتی با ارزش حداقلی ۵۰۰ هزار تومان راهی خانه‌های خود شوند.

وی با اشاره به اینکه زندان آخرین مرحله کیفری در جرائم غیر عمد است، گفت: ما نباید این اجازه را بدهیم که قبح زندان و زندان رفتن شکسته شود و باید قبل از زندانی شدن مجرمین نیز اقداماتی داشته باشیم. آزادسازی ابتدای کار ماست و توجه به خانواده‌های زندانی حائز اهمیت است و پویش بازگشت زن به خانواده شروع شده است.

مینا بیابانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان نیز در این مراسم گفت: بازیابی و بازگرداندن زنان زندانی به جامعه و خانواده‌های خود بحث حائز اهمیتی است. ما در تلاشیم که زنان سرپرست خانوار را با علاقه و مهارت‌هایشان آشنا کنیم و آن‌ها را تا کسب درآمد یاری‌رسانی خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان در پایان سخنان خود تصریح کرد: سعی می‌کنیم که آسیب‌های روحی و روانی و فرهنگی خانواده‌های زندانیان را تا حدی جبران کنیم.

انتهای پیام
captcha