شورای جهانی کلیساها: اتحادیه اروپا در برابر طرح الحاق اسرائیل موضع بگیرد
کد خبر: 3898321
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

شورای جهانی کلیساها: اتحادیه اروپا در برابر طرح الحاق اسرائیل موضع بگیرد

شورای جهانی کلیساها و شورای کلیساهای خاورمیانه مشترکاً از اتحادیه اروپا موضع‌گیری قاطع در برابر طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی را خواستار شدند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «معا»، شورای جهانی کلیساها و شورای کلیساهای خاورمیانه، روز دوشنبه، 22 اردیبهشت‌ماه، در نامه‌ای مشترک از اتحادیه اروپا خواستند در برابر طرح رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق کرانه باختری موضع قاطعی اتخاذ کرده و پیامدهای این اقدام را مورد بررسی قرار دهد.
 
این دو شورا تأکید کردند که این نامه را به دلیل پایبندی خود به تأمین صلح عادلانه برای همه شهروندان سرزمین‌های مقدس ارسال کرده‌اند.
 
آنها همچنین اعلام کردند که الحاق خودسرانه زمین‌های فلسطینیان به سرزمین‌های اشغالی ممکن نیست به تحکیم عدالت و صلح بیانجامد، بلکه موجب افزایش ظلم و ستم، از بین رفتن مالکیت قانونی فلسطینیان، افزایش تنش‌ها، از بین رفتن آرامش منطقه و عدم احترام به قوانین بین‌المللی خواهد شد.
 
دو شورای جهانی کلیساها و شورای کلیساهای خاورمیانه در این نامه تأکید کردند که نباید اتحادیه اروپا را به دلیل عدم اقدام مناسب یا واکنش ناکافی در برابر اجرای این طرح، همدست با رژیم صهیونیستی دانست.
انتهای پیام
captcha