نگاه یکپارچه به غرب؛ راهکار غلبه بر سیاست چماق و هویج
کد خبر: 3906268
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

نگاه یکپارچه به غرب؛ راهکار غلبه بر سیاست چماق و هویج

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطعنامه شورای حکام نشان می‌دهد که هویج و چماق له و علیه جمهوری اسلامی ایران میان اروپا و ایالات متحده با یک برنامه‌ریزی دقیق دست به دست می‌شود، گفت: تنها راه ناکام گذاشتن این سیاست نگاه یک‌پارچه به غرب است.

نگاه یکپارچه به غرب؛ راهکار غلبه بر سیاست چماق و هویجبه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از کانال تلگرامی مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، در قلمرو سیاست بین‌الملل، غرب یک کل یکپارچه است. دو تکه کردن مجموعه غرب به تکه آمریکای شمالی و ار‌وپا و سیاستگذاری سیاست خارجی بر حسب این نگاه دوتکه‌ای، منفعت ملی جمهوری اسلامی ایران تأمین نخواهد شد. تفسیری که من از تحلیل‌های مقام معظم رهبری نسبت به سیاست خارجی دارم همین نگاه یک‌پارچه به غرب است.اگر به ایالات متحده نباید اعتماد کرد، به اروپاهم نباید اعتماد کرد. اما به نظر می‌رسد که نگاه دولت کنونی نگاه دو تکه‌ای به غرب است با این عنوان که دیگر به ایالات متحده اعتماد نداریم اما می‌توانیم به اروپا حساب ویژه‌ای باز کنیم .

تصویب قطعنامه شورای حکام علیه جمهوری اسلامی ایران تصدیق و تایید سخن مقام معظم رهبری است که به اروپا نیز نباید اعتماد کرد .تلقی من در ارتباط با قطعنامه شورای حکام این است که هویج و چماق له و علیه جمهوری اسلامی ایران میان اروپا و ایالات متحده با یک برنامه‌ریزی دقیق دست به دست می‌شود. اکنون اروپا توسط قطعنامه شورای حکام چماق را علیه ایران به دست گرفته و از سوی دیگر ایالات متحده مجددا با به دست گرفتن هویج در صدد تطمیع ایران است، به طوری که بریان هوک خواستار مذاکره مستقیم با ایران با زمینه مبادله زندانیان می‌شود .

حال، بعد از مدتی چماق در دست ایالات متحده است و هویج در اختیار اروپا .سیاست هویج و چماق، سیاستی است که قدرت‌های بزرگ بین‌الملل در قبال رقیبان در طول تاریخ به کار گرفته‌اند .

تنها راه ناکام گذاشتن این سیاست نگاه یک‌پارچه به غرب است؛ اینکه به این فهم درست برسیم که تروئیکای اروپا ماهیتی یکسان با ایالات متحده دارد. فهمی که سال هاست مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند.

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام
captcha