اشتغال نیازمند توسعه مهارت است
کد خبر: 3963983
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
نماینده تنگستان و دشتی:

اشتغال نیازمند توسعه مهارت است

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: اشتغال نیازمند توسعه مهارت است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، غلامحسین کرمی، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ظهر دوشنبه در بازدید از کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: اشتغال، رونق تولید و رفاه اجتماعی با مدرک‌گرایی به دست نمی‌آید و نیازمند توسعه مهارت است.
 
کرمی در ادامه گفت: باید نهضت مهارت‌آموزی در جامعه تبلیغ و ترویج شود و اگر اشتغال و تولید را بخواهیم، باید مهارت‌آموزی در جامعه به صورت گسترده‌ای رواج پیدا کند و با آدم پشت میزنشین تولید رونق نمی‌گیرد.
 
وی همچنین خاطر‌نشان کرد: از آنجا که آموزش‌های مهارتی در بهبود و رونق وضعیت تولید داخلی و پیشرفت صنایع نقشی اساسی دارند، باید به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توجه ویژه مبذول شود.
 
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس‌شورای‌اسلامی اضافه کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از اصلی‌ترین پایه‌های تقویت تولید داخلی به شمار می‌رود و مهارت‌آموزی به جوانان و شاغلین در صنایع دارای نتایج مثبت اقتصادی است.
 
وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی و مهارت‌افزایی، عنصر اصلی و محرک اشتغال و رونق‌تولید محسوب می‌شود، بیان کرد: در جهان امروز پیشرفت و رفاه جوامع حاصل سخت‌کوشی، برنامه‌ریزی و نوآوری است و اشتغال و تولید بر اساس مهارت‌های فردی و جمعی برنامه‌ریزی و به اجرا در می‌آید.
 
کرمی در ادامه گفت: با توجه به اینکه مهارت یکی از اجزای اشتغال و ورود به بازار کار محسوب می‌شود، ما نیز باید این نیاز رو مورد توجه قرار داده و در همین راستا آموزش‌های لازم را ارایه دهیم.
 
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به آسیب‌های مدرک‌گرایی در جامعه گفت: آموزش بر اساس مدرک‌گرایی ضمن بالا بردن توقعات، تأثیر بسیار کمی در اشتغال دارد.
انتهای پیام
captcha