بیانیه ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق درباره حمله به حوالی فرودگاه بغداد
کد خبر: 3966574
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

بیانیه ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق درباره حمله به حوالی فرودگاه بغداد

ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق، امروز، سوم اردیبهشت‌ماه، درباره اصابت سه فروند موشک به منطقه اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، در بیانیه ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق آمده است: «همزمان با عملیات پیشگیرانه نیروهای امنیتی علیه عناصر تشکیلات تروریستی داعش، گروه‌های قانون‌شکن تلاش می‌کنند که با این گونه اقدامات، نیروهای امنیتی عراق را از مأموریت اصلی خود منحرف کنند».

در این بیانیه آمده است: «از مجموع 8 فروند موشک، سه موشک به سمت محیط اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد شلیک شد که یک فروند به نزدیک زندان مرکزی الکرخ، یک فروند نزدیک آکادمی مبارزه با تروریسم و یک فروند نزدیک مقر یکی از هنگ‌های واکنش سریع اصابت کرد».

ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در این بیانیه با اشاره به این که این حادثه هیچ تلفات انسانی در پی نداشت، اعلام کرد: «تیم‌های ویژه اقدام به خنثی‌سازی موشک‌های مستقر بر پشت بام خانه‌ای خالی که 10 روز قبل اجاره شده بود، اما شلیک نشده‌اند، کردند».
 
این در حالی است که پیش از این برخی منابع خبری از اصابت این موشک‌ها به نزدیکی پایگاه آمریکایی «ویکتوریا» در حوالی فرودگاه بغداد خبر داده بودند که وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) ساعتی پس از اصابت سه راکت به نزدیکی فرودگاه بغداد و حومه پایگاه آمریکایی «ویکتوریا» اعلام کرد که از گزارش‌های مربوط به این حمله مطلع است و اوضاع را دنبال می‌کند.

منابع محلی عراق گزارش دادند که در پی اصابت این راکت‌ها، آژیر خطر در پایگاه نظامی «ویکتوریا» که در آن نیروهای آمریکایی مستقر هستند، به صدا درآمده است.

رسانه‎‌های عراقی می‌گویند که سفارت آمریکا در بغداد پس از اصابت سه راکت «کاتیوشا» به نزدیکی پایگاه ویکتوریا، تدابیر احتیاطی را در پیش گرفته است.

منابع محلی عراق همچنین از ناکام ماندن سامانه پدافند هوایی آمریکایی‌ها در منهدم کردن این سه راکت خبر داده‌اند.

این حمله راکتی ساعاتی پس از اظهارات ژنرال فرانک مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا موسوم به «سنتکام» درباره اینکه آمریکا برنامه‌ای برای خروج نیروهای خود از عراق ندارد، صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha