نجباء مؤثرترین گروه پشت پرده حملات ضد آمریکایی در عراق است
کد خبر: 4027845
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
اندیشکده آمریکایی:

نجباء مؤثرترین گروه پشت پرده حملات ضد آمریکایی در عراق است

یک اندیشکده آمریکایی مدعی شد جنبش النجباء اثرگذارترین گروهی است که از پشت پرده، حملات ضدآمریکایی در خاک عراق و سوریه را هدایت می‌کند.

ادعای اندیشکده آمریکایی: النجباء موثرترین گروه پشت پرده حملات ضد آمریکایی در عراق است/آمادهبه گزارش ایکنا، انستیتو واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک (WINEP) با ارائه فهرستی از عملیات‌ها علیه اهداف نظامی متعلق به ارتش ایالات‌متحده در خاک دو کشور عراق و سوریه، جنبش مقاومت اسلامی النُجَباء را به عنوان اصلی‌ترین عامل این حملات متهم کرد.

این اندیشکده آمریکایی در گزارشی به‌قلم «مایکل نایتس» و «کریسپین اسمیت» دو نفر از تحلیلگران ارشد خود، جنبش نُجَباء را اثرگذارترین گروهی خواند که از پشت پرده، حملات ضدآمریکایی در خاک عراق و سوریه را هدایت می‌کند.

طبق ادعای نویسندگان این گزارش تحلیلی، مقاومت اسلامی نُجَباء علاوه بر مشارکت در وارد ساختن ضربات نامنظم به کاروان‌های لجستیک آمریکا، سازمان‌دهنده اصلی حملات پهپادی به پایگاه نظامی ویکتوریا در مجاورت فرودگاه بغداد است.

این اندیشکده آمریکایی در ادامه افزود: پهپادهای مشابهی نیز مرکز فرماندهی نیروهای ائتلاف در اقلیم کردستان را هدف قرار داده‌اند که جنبش نُجَباء متهم اصلی محسوب می‌شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که این جنبش باز هم در صدد حمله به منافع آمریکا در شمال عراق باشد.

انستیتو واشنگتن سپس با اشاره به هدف قرار گرفتن پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه، نوشت: گمان می‌رود که هسته‌های موشکی نُجَباء عامل این حملات باشند که به‌وسیله پرتاب راکت و خمپاره، عملیات خود را انجام داده‌اند.

در این گزارش، از حمله موشکی به پایگاه زیلکان واقع در اقلیم کردستان عراق ـ که تحت اشغال ارتش ترکیه است ـ نیز به‌عنوان نمونه‌ای دیگر از عملیات‌های نظامی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء یاد شده است.

به‌نوشته وب‌سایت اندیشکده واشنگتن، با فرارسیدن سال جدید میلادی و سالگرد [شهادت] سلیمانی و المهندس، سایر گروه‌های مقاومت عراقی به نُجَباء ملحق شده‌اند تا به اهداف تازه‌ای از جمله پایگاه التنف در مرز سوریه، پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار، نیروهای آمریکایی مستقر در غرب دجله و مرکز بغداد حمله کنند.

گفتنی است، تحلیلگران این انستیتوی آمریکایی، شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء را به‌دلیل مواضع سخت، پرهیز از مناقشات سیاسی و تلاش دائمی برای اخراج نیروهای اشغالگر، قابل‌اعتمادترین فرد برای جمهوری اسلامی ایران در بین فرماندهان مقاومت عراق توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha