خطر خیز جدید کرونا در استان بوشهر
کد خبر: 3980350
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

خطر خیز جدید کرونا در استان بوشهر

استاندار بوشهر با اشاره به شیوع مجدد بیماری کرونا در استان بوشهر گفت: خطر خیز جدید ویروس کرونا، استان بوشهر را تهدید می‌کند و از این رو انتظار می‌رود همه دستگاه‌های ذیربط محدودیت‌های لازم را اعمال کنند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر امروز، 6 تیرماه در ستاد استانی مقابله با کرونا، نسبت به خیز مجدد شیوع ویروس کرونا در بوشهر هشدار داد و گفت: فرمانداران، مطابق با تغییر رنگ کرونایی شهرستان‌ها محدودیت‌های لازم را به‌ویژه در مناطق قرمز اعمال کنند و همچنین با تشکیل جلسات، شناسایی کانون‌های شیوع بیماری و به‌کارگیری همه امکانات تلاش کنند تا از درگیر شدن بیشتر شهرستان‌ها با این خیز تازه جلوگیری شود.

استاندار بوشهر با اشاره به ابراز نگرانی وزارت بهداشت نسبت به شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در کشور، بیان کرد: لازم است بخش‌ها و روستاهایی که درگیری بالایی با ویروس پیدا کرده‌اند شناسایی و با به کارگیری امکانات لازم قرنطینه شوند تا بیماری به مناطق همجوار تسری پیدا نکند، زیرا ممکن است نوار جنوبی به دروازه‌ای برای درگیری کشور با نوع جدید ویروس تبدیل شود.

گراوند با پرخطر شمردن سالن‌های ورزشی و تالارهای پذیرایی، افزود: سالن‌های ورزشی و تالارهای پذیرایی از مکان‌هایی هستند که موارد متعددی از رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آنها گزارش شده و لازم است نظارت مستمر بر آنها صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم همکاری سازمان‌های مختلف با دانشگاه علوم پزشکی گفت: امکانات و نیروهای دانشگاه علوم پزشکی محدود است و نباید همه بار کنترل بیماری بر دوش این دستگاه قرار گیرد و انتظارات از این مجموعه باید منطقی باشد از این رو نظارت بر اماکن ورزشی به عهده اداره‌کل ورزش و جوانان است و هرگونه قصور در زمینه نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی مصوب قابل پیگیری است و اماکن متخلف تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند.

گراوند به سالن‌های در نظر گرفته شده برای تزریق واکسن کرونا در شهرستان بوشهر اشاره کرد و تصریح کرد: سالن‌های در نظر گرفته شده برای تزریق واکسن کرونا در شهرستان بوشهر از شرایط مطلوبی برخوردار هستند و لازم است اداره کل ورزش و جوانان استان، سرمایش این سالن‌ها را با استفاده از امکانات موجود تامین کند تا رضایت خاطر کارکنان بهداشتی تزریق واکسن و مردم به نحو مطلوب فراهم شود و اگر این مجموعه با کمبود امکانات مواجه است نیز می تواند با استفاده از اعتبارات استانی وسایل سرمایشی این سالن‌ها را تامین کند.

وی به برگزاری کنکور سراسری اشاره کرد و افزود: لازم است فرمانداران همه امکانات موجود در شهرستان‌ها را برای فراهم کردن فضای مطلوب و استاندارد به کارگیرند تا این آزمون که برای دانش‌آموزان، امری سرنوشت‌ساز و خطیر است در شرایط مطلوب و بدون استرس برگزار شود و با توجه به هوای گرم استان لازم است وسایل سرمایشی مناسب در حوزه‌های امتحانی فراهم شود و اداره‌های برق سراسر استان نیز همکاری کنند تا هیچگونه خاموشی در این ساعت‌ها صورت نگیرد و مدارس و دانشگاه‌های محل آزمون از برقی پایدار برخوردار باشند.

استاندار بوشهر ادامه داد: لازم است اصناف و همه دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان توجه لازم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند، بازرسی و نظارت به طور مداوم صورت گیرد و منتظر ورود دانشگاه علوم پزشکی کنند.

وی بیان کرد: در هر اداره، بخش حراست بازرسی و نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را دنبال کند، زیرا نتیجه این رعایت به سطح جامعه کشیده می‌شود.

گراوند ضمن تبریک به‌مناسبت آغاز تزریق عمومی واکسن ایرانی کووبرکت، گفت: امیدواریم واکسیناسیون عمومی در هفته‌های پیش‌رو شتاب بیشتری داشته باشد تا سطح بالاتری از ایمنی در جامعه ایجاد شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: با اعلام سازمان بهداشت جهانی پس از واکسینه شدن نیز همچنان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم است.

وی افزود: اصل و اساس کنترل این بیماری در دست مردم است و هرگاه شاهد روند کاهشی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه بوده‌ایم با خیز بیماری مواجه شده‌ایم.

گراوند از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی خواست بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه تأکید و اطلاع‌رسانی کنند تا خیز تازه کرونا در استان متوقف شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha