قرار گرفتن استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی / آمار نگران کننده بیماران کرونایی در بوشهر
کد خبر: 3980430
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر خبر داد:

قرار گرفتن استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی / آمار نگران کننده بیماران کرونایی در بوشهر

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر از افزایش آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر ابراز نگرانی کرد و گفت: استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهری و دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر روز یکشنبه شش تیرماه در نشست مبارزه با کرونا گفت: امروز استان‌های جنوبی به عنوان دروازه ورودی ویروس کرونا به شمار می‌رود و همواره تأکید شده با کنترل بیماری در این استان‌ها باید از شیوع آن در کل کشور پیشگیری شود.

کشمیری ادامه داد: هرچند این بیماری به تهران هم رسیده و در زمان حاضر ۲ شهرستان آن قرمز شده است.

وی ادامه داد: براساس گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

کشمیری درباره تزریق واکسن کرونا گفت: در زمان حاضر یک میلیون و ۱۹۶ هزار نفر در کشور هر ۲ دوز واکسن را دریافت کرده و چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز تک دوز دریافت کرده و به تدریج دوز دوم آنها در حال تزریق است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۵۰ هزار و ۷۹۱ نفر در استان بوشهر به ویروس کرونا مبتلا شدند و همچنین یکهزار و ۲۴۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

کشمیری اضافه کرد: هرچند روند شیوع ویروس در کشور ثابت مانده، اما بستری روزانه ۱۰۰ بیمار و افزایش مرگ ناشی از کرونا در استان بوشهر نگران‌کننده است.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر روند بیماری در شهرستان تنگستان، دشتستان، دشتی، دیر، عسلویه و کنگان افزایشی و این روند در شهرستان‌های بوشهر، جم، دیلم و گناوه آرام‌تر گزارش شده است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در برخی از شهرستان‌ها از جمله گناوه وضعیت سرمایشی سالن‌های ورزشی برای تزریق واکسن مناسب نیست که باید برای آرامش مردم و کارکنانی که مسئولیت تزریق واکسن را برعهده دارند، تدبیر کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha