رقابت ۱۸ هزار و ۶۷۲ داوطلب بوشهری در کنکور سراسری
کد خبر: 3981121
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
نماینده سازمان سنجش در استان بوشهر خبر داد:

رقابت ۱۸ هزار و ۶۷۲ داوطلب بوشهری در کنکور سراسری

نماینده سازمان سنجش در استان بوشهر به آغاز رقابت داوطلبان در کنکور سراسری ورودی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت: رقابت این آزمون ساعت ۸:۳۰ صبح امروز آغاز شد و به مدت چهار روز ادامه دارد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، علی‌پاکیزه، نماینده سازمان سنجش در استان بوشهر در گفت‌وگو با اصحاب رسانه به آمار شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری 1400 اشاره کرد و گفت: رقابت ۱۸ هزار و ۶۷۲ داوطلب بوشهری در کنکور سراسری ورودی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از  ساعت ۸:۳۰ صبح امروز آغاز شد و به مدت چهار روز ادامه دارد.

پاکیزه همچنین افزود: ۱۱ هزار ۹۵۹ نفر  از داوطلبان زن و ۶ هزار ۷۱۳ نفر مرد هستند و آزمون در ۱۰ شهرستان این استان و جزیره خارگ برگزار می‌شود.

وی به محل‌های برگزاری آزمون نیز اشاره کرد و افزود: این آزمون در چهار مرکز دانشگاهی بوشهر، عسلویه و گناوه و ۹۵ حوزه آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

نماینده سازمان سنجش در استان بوشهر بیان کرد: ۱۰ هزار و ۱۴۴ داوطلب بوشهری در ۹۵ حوزه امتحانی آموزش و پرورش و بقیه در دانشگاه‌های خلیج فارس، پیام‌نور گناوه، بوشهر و عسلویه در این آزمون شرکت می‌کنند.

پاکیزه افزود: بیشترین شمار شرکت کنندگان استان در این آزمون سراسری با ۶ هزار و ۲۳۶ نفر در شهرستان بوشهر هستند که ۲ هزار و ۵۳۷ نفر از آنها را داوطلبان رشته علوم تجربی تشکیل می‌دهند.

وی گفت: بیشترین شمار داوطلبان حوزه‌های امتحانی آموزش و پرورش نیز در شهرستان دشتستان و کمترین آن در جزیره خارگ هستند و از میان این داوطلبان سه هزار و ۶۱۴ نفر در رشته علوم تجربه آزمون می‌دهند.

نماینده سازمان سنجش در استان بوشهر اعلام کرد: داوطلبان بوشهری کنکور سراسری به ترتیب بیشترین جمعیت را در رشته‌های علوم تجربی، علوم انسانی، زبان، ریاضی و هنر دارند.

پاکیزه یادآور شد: کنکور سراسری امروز با رقابت داوطلبان در رشته هنر آغاز شد و پس از آن در نوبت صبح روز پنجشنبه در رشته ریاضی و انسانی، جمعه در رشته علوم تجربی و شنبه در رشته زبان خارجی ادامه می‌یابد.

پاکیزه با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: همه شیوه نامه‌های پیشگیرانه از شیوع کرونا همچون ضدعفونی سالن‌ها، رعایت فاصله فیزیکی، کنترل استفاده داوطلبان از ماسک و جلوگیری از ایجاد تجمع در حوزه‌های امتحانی استان بوشهر رعایت می‌شود و داوطلبان از این نظر آسوده خاطر باشند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha