افزایش 20 درصدی شمار بیماران بستری/ تکمیل تقریبی ظرفیت بیمارستان‌ها
کد خبر: 3981940
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
رییس ستاد مبارزه با کرونا بوشهر:

افزایش 20 درصدی شمار بیماران بستری/ تکمیل تقریبی ظرفیت بیمارستان‌ها

رییس ستاد مبارزه با کرونا بوشهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ابراز نگرانی از وقوع موج پنجم کرونا گفت: شمار بستری‌ها در این استان روزانه به ۲۰ درصد افزایش یافته و به طور تقریبی ظرفیت بیمارستان‌های استان در حال تکمیل است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و رئیس ستاد مبارزه با کرونا بوشهر روز یکشنبه سیزده تیرماه در نشست ستاد کرونا استان بوشهر با اشاره به آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر گفت: شمار بستری‌ها در این استان روزانه به ۲۰ درصد افزایش یافته و در زمان حاضر ۴۱۱ نفر در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

کشمیری افزود: کاهش استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌های اجتماعی باعث شلوغی بیمارستان‌ها شده  و به طور تقریبی ظرفیت این مراکز در حال تکمیل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطر نشان کرد: بهبود شرایط بیمارستان‌ها و تغییر رنگ کرونایی شهرستان‌های استان منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که باید از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر تصریح کرد: در زمان حاضر ۶ شهرستان استان بوشهر در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارند و مردم باید موج پنجم شیوع این ویروس مرگبار را جدی و هرگونه عادی انگاری را رها کنند.

کشمیری بیان کرد: در زمان حاضر میزان بستری‌ها در شهرستان‌های تنگستان، دشتی، دیلم، عسلویه، کنگان و گناوه افزایشی است و باید این شهرستان‌ها پروتکل‌های بهداشتی را با دقت مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha