راه‌اندازی هشتگ برای آزادی مادر فلسطینی/ شهادت دهمین کودک طی دو ماه اخیر
کد خبر: 3993511
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
اهم رویدادهای فلسطین؛

راه‌اندازی هشتگ برای آزادی مادر فلسطینی/ شهادت دهمین کودک طی دو ماه اخیر

کاربران شبکه‌های اجتماعی در کشورهای مختلف عربی هشتگی را به طور گسترده در توییتر برای آزادی بانوی باردار فلسطینی که در زندان‌های رژیم اشغالگر در اسارت به سر می‌برد، راه انداخته‌اند؛ در همین حال با شهادت یک کودک دیگر فلسطینی در صبح امروز تعداد کودکان فلسطینی که فقط طی دو ماه گذشته به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند، به 10 نفر رسید.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، جنایات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی با در اسارت نگاه داشتن زن باردار فلسطینی در زندان‌های این رژیم تا شلیک مستقیم گلوله به 10 کودک فلسطینی طی دو ماه گذشته ادامه دارد.

هشتگ «انهار الدیک را نجات دهید» طی روزهای گذشته در صدر شبکه‌های اجتماعی در کشورهای متعدد عربی قرار گرفته است و هنوز هم این کمپین برای نجات جان این اسیر زن فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه دارد.

این اسیر فلسطینی در شرایط اقدامات سختگیرانه غیر طبیعی و غیرانسانی مقامات رژیم صهیونیستی علیه اسرا و از جمله اهمال پزشکی که جان آنها را تهدید می‌کند، هر لحظه در معرض زایمان زودرس قرار دارد.

انهار بانوی 25 ساله فلسطینی در ماه مارس(اسفند) گذشته از شهرک کفر نعمه در غرب رام الله بازداشت شده است و به تازگی هم در نامه‌ای از درد و رنج دوران بازداشت خود گفته است.

به گفته کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی انهار از افسردگی بارداری رنج می‌برد و نیاز به مراقبت‌های پزشکی خاصی دارد که در زندان‌های رژیم اشغالگر مهیا نیست.

محمد الصغیر یک فعال حقوقی درباره او نوشت: انهار الدیک یک اسیر زن فلسطینی است که در شرف زایمان است و مقامات اشغالگر از آزادی وی خودداری می‌کنند. سازمان‌های حقوق بشری و زنان به حال و روز او توجهی ندارد و جهان فقط نگران حق زن افغان است که نقاب از صورتش بردارد. این یک ریاکاری آشکار است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی همبستگی خود را با انهار و خشم خود را از جوامع بین المللی که حقوق اسرای زن فلسطینی را نادیده می‌گیرند و همچنین بازداشت غیرقانونی آنها را ابراز کردند. فعالان خواستار آزادی انهار به دلیل وضعیت سلامتی وی و نزدیک شدنش به تاریخ زایمان شدند.

تامر الزعانین، سخنگوی اطلاع‌رسانی بنیاد شهدا، اسرا و مجروحین مهجه القدس نیز در این خصوص تأکید کرد که بازداشت اسرای زن فلسطینی در شرایط تأسف‌بار لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی و جامعه بشریت است.

او امروز شنبه در اظهاراتی خبری گفت: چهل زن فلسطینی هنوز در زندان‌های رژیم اشغالگر در شرایطی پر از درد و رنج اسیر هستند که یازده نفر آنها از ساده‌ترین حقوق انسانی از جمله درمان و ملاقات با خانواده محروم هستند.

الزعانین گفت: انهار الدیک یکی از ده اسیر زن فلسطینی است که با بارداری در زندان رژیم صهیونیستی به سر برده‌اند و این رژیم آنها را مورد سیاست تعمدی اهمال پزشکی قرار داده است.

اسارت یک مبارز جهاد اسلامی وارد سی و سومین سال شد

بنیاد مهجه القدس همچنین اعلام کرده است که رائد محمد شریف السعدی، اسیر مبارز 55 ساله فلسطینی از استان جنین در شمال کرانه باختری امروز وارد سی و سومین سال پیاپی اسارت خود در زندان های رژیم صهیونیستی می‌شود.

دادگاه رژیم صهیونیستی در سال 1989 برای او  به اتهام عضویت در جنبش جهاد اسلامی فلسطین و شرکت در عملیات مقاومت علیه نظامیان اشغالگر حکم حبس ابد صادر کرد.

این بنیاد گفت که او در حال حاضر قدیمی‌ترین اسیر جنبش جهاد اسلامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی است که به او لقب ژنرال صبر داده‌اند. این لقب به اسرایی داده می‌شود که بیش از یک ربع قرن را در زندان‌های رژیم اشغالگر سپری کرده‌اند.

شهادت کودک فلسطینی

«عمر حسن ابوالنیل» کودک 12 ساله فلسطینی که یک هفته پیش در اعتراض فلسطینیان به محاصره غزه در مرز این منطقه با سرزمین های اشغالی زخمی شده بود، صبح امروز به شهادت رسید.

عمر حسن که از اهالی «حی التفاح» در شرق غزه بود، شنبه گذشته هدف شلیک گلوله تک‌تیراندازان رژیم صهیونیست قرار گرفت.

با شهادت وی تعداد شهدای راهپیمایی‌های اخیر علیه محاصره غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی به قدس در مرز غزه به دو نفر رسید. «خالد دعیج» 32 ساله از اردوگاه جبالیا پیش از این به شهادت رسیده بود.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) هم اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی بین ۷ مه تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۱(17 اردیبهشت تا 9 مرداد)، 9 کودک فلسطینی را شهید و ۵۵۶ کودک دیگر را زخمی و دست‌کم ۱۷۰ کودک فلسطینی را در همان دوره در قدس اشغالی بازداشت کرده است.

 یونیسف همچنین گفت که به دلیل کمبود شدید بودجه نمی‌تواند عملیات خود را برای حمایت از کودکان فلسطین از سر بگیرد.

این سازمان همچنین گفته است که در جریان جنگ اخیر بین رژیم صهیونیستی و نوار غزه، این رژیم ۱۱۶ مهد کودک خصوصی و ۱۴۰ ساختمان مدرسه دولتی و ۴۱ مدرسه متعلق به آنروا را هدف قرار داد.

انتهای پیام
captcha