بازتاب گسترده آزادی اسیر زن فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی
کد خبر: 3994831
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴

بازتاب گسترده آزادی اسیر زن فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی

آزادی «انهار الدیک» بانوی فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی با واکنش گروه‌های مقاومت و استقبال گسترده کاربران فضای مجازی همراه شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، کاربران شبکه‌های اجتماعی کشورهای عربی به خبر آزادی انهار الدیک، زندانی فلسطینی از زندان‌های اشغالگران واکنش نشان دادند‌.

هیات امور اسرا و آزادگان فلسطینی روز پنجشنبه اعلام کرد که دادگاه نظامی عوفر رژیم صهیونیستی با قرار مالی 40 هزار شیکل، انهار الدیک را برای اقامت اجباری در منزل خانواده‌اش در غرب شهر رام الله در کرانه باختری آزاد کرد.

برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی به ویژه با توجه به شرایط نامناسب و بسیار دشوار وی به دلیل بارداری و امکان عمل سزارین او، پویش آزادی این بانوی فلسطینی را راه انداختند.

وی از همه کسانی که به دعوتش پاسخ دادند تشکر کرد و از همه آزادگان جهان خواست به درخواست همه زنان و مردان اسیر پاسخ داده و آزادی فوری آنان را بخواهند.

وی گفت: لحظات دشواری بود که قابل گفتن نیست. هر لحظه تصور می‌کردم پسرم چگونه به دنیا می‌آید و در این شرایط زندگی می‌کند. چگونه با ظلم زندانبان‌ها کنار می‌آید در حالی که از پدرش دور است.

مقامات رژیم اشغالگر حدود 4850 فلسطینی از جمله 41 زن، 225 کودک و 540 کارمند را در بازداشت دارند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی از آزادی انهار الدیک ابراز شادی و تاکید کردند باید برای آزادی دیگر اسرا و نجاتشان از شرایط نامناسب زندان تلاش کرد.

انهار الدیک (26 ساله) از روستای کفر نعمه در غرب رام‌الله در کرانه باختری، هشتم مارس همزمان با روز جهانی زن در حالی که 3 ماه باردار بود بازداشت شد و در شرایط دشواری در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برد، بدون اینکه شرایط جسمی وی مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha