برگزاری مسابقه «آوای حسینی» در کاشان
کد خبر: 3996334
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
ویژه نوجوانان؛

برگزاری مسابقه «آوای حسینی» در کاشان

مسابقه «آوای حسینی» از سوی فرهنگ‌‌سرای ‌المهدی(عج) سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان ویژه نوجوانان ۹ تا 17 سال در کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، محمدحسین واحدیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، 18 شهریورماه در سخنانی اظهار کرد: مسابقه «آوای حسینی» به منظور ترویج فرهنگ صحیح عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) با همکاری کانون مداحان و شعر آیینی کاشان برگزار می‌شود. در این مسابقه شرکت‌کنندگان در چهار حوزه شور، زمینه، زمزمه و نوحه و در دو بخش ویژه سقاخوانی و چاووش‌خوانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی، حفظ و تقویت آیین‌های سنتی عزاداری، پاسداشت فرهنگ عاشورا، بهره‌گیری از شعر- آواها و نواها در معرفی قیام عاشورا، استفاده از ظرفیت نوجوانان علاقه‎مند در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی و نیز کشف و شناسایی استعدادهای برتر در قالب رقابت سالم را از جمله اهداف برگزاری مسابقه «آوای حسینی» برشمرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کاشان، آخرین مهلت حضور در این رقابت را پایان شهریور اعلام کرد و گفت: نوجوانان علاقه‌مند به حضور در این برنامه می‌توانند آثار خود را در قالب فایل تصویری حداکثر تا دو دقیقه به‌صورت افقی با موبایل گرفته و همراه با نام و نام‌خانوادگی به شماره تلفن ۰۹۱۳۲۶۳۸۱۵۲ در واتساپ ارسال کنند.

واحدیان با بیان اینکه آثار ارسالی بعد از داوری اولیه در سوم مهرماه سال جاری و معرفی افراد راه یافته به مرحله نهایی در پنجم مهرماه، از10 تا 12 همین ماه به‌صورت حضوری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، اظهار کرد: بعد از انجام داوری در 15 مهرماه به نفرات برتر در چهار حوزه این رقابت هر کدام ۱۰ میلیون ریال و به افراد یا گروه‌های برگزیده در بخش ویژه هر کدام ۱۵ میلیون ریال اهدا می‌شود.

جواد کریمی
انتهای پیام
captcha