نوجوان روشندل مصری و تقلید از اساتید قرآن + فیلم
کد خبر: 4011178
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

نوجوان روشندل مصری و تقلید از اساتید قرآن + فیلم

«عثمان ایهاب عبدالکریم» دانشجوی نوجوان دانشکده اصول‌الدین دانشگاه الازهر است که با وجود نابینایی توانسته در قرائت قرآن سرآمد همسالان خود شود.

عثمان ایهاب عبدالکریم، نوجوان روشندل مصری

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، عثمان ایهاب عبدالکریم، دانشجوی سال اول دانشکده اصول‌الدین دانشگاه الازهر مصر شعبه الزقازیق است که موفقیت‌های چشمگیری در قرائت قرآن کسب کرده است.
 
وی درباره زندگی خود می‌گوید: من نابینا متولد شدم اما خداوند عشق به قرآن را به من هدیه و مرا در حفظ و قرائت قرآن توفیق داد. خداوند متعال با برکت خود قرآن را بیش از آنچه که من آرزوی آن را داشتم به من عطا فرمود و چشمان مرا به قرآن کریم روشن و مرا نزد مردم به دلیل صوت و تلاوت زیبا محبوب گردانید.
 
عثمان افزود: من از طریق گوش دادن، قرآن را در سن 13 سالگی به طور کامل حفظ کردم و مورد تشویق پدربزرگ و والدینم قرار گرفتم به طوری که پدر و مادرم مرا برای حفظ قرآن به مکتب قرآن منطقه می‌بردند و در مرور حفظیات به من کمک می‌کردند تا اینکه موفق شدم به لطف خداوند متعال کل قرآن را به روایت حفص از عاصم حفظ کنم.
 
وی اشاره کرد که از شدت عشق به قرآن، گوش دادن به رادیو قرآن مصر و تقلید از قاریان بزرگ مصری و اساتیدی چون محمد صدیق منشاوی، شیخ ابوالعینین شعیشع، شیخ عبدالباسط عبدالصمد و دیگر قاریان را آغاز کرد و در قرائت قرآن پیشرفت چشمگیری به دست آورد.
 
این دانشجوی نابینای مصری به واسطه استمرار در قرائت قرآن مورد توجه همگان قرار گرفت به طوری که از او برای قرائت در محافل قرآنی دعوت می‌شود. او اکنون آرزو دارد که بتواند در رادیو قرآن مصر تلاوت کند تا صوت او را همه مسلمانان در سراسر جهان استماع کنند.
 
در ادامه ویدئویی از تلاوت عثمان ایهاب عبدالکریم که آیات 31 و 32 سوره مبارکه بقره است، مشاهده می‌کنید.
 
قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ ﴿۳۱﴾
بگو اگر خدا را دوست داريد از من پيروى كنيد تا خدا دوستتان بدارد و گناهان شما را بر شما ببخشايد و خداوند آمرزنده مهربان است

قُلْ أَطِيعُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْكَافِرِينَ ﴿۳۲﴾
بگو خدا و پيامبر [او] را اطاعت كنيد پس اگر رويگردان شدند قطعا خداوند كافران را دوست ندارد(۳۲)
انتهای پیام
captcha