حافظان قرآن مؤسسه نورالثقلین بوشهر تجلیل شدند + عکس
کد خبر: 4011524
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

حافظان قرآن مؤسسه نورالثقلین بوشهر تجلیل شدند + عکس

طی آئینی از بانوان حافظان قرآن دومین دوره کلاس‌های مؤسسه نورالثقلین بوشهر با حضور مسئولان استانی در مصلای نمازجمعه بوشهر تجلیل شدند. 

تجلیل از حافظان قرآن بوشهریبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آئین تجلیل از حافظان قرآنی دومین دوره آموزشی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین شهرستان بوشهر، ۱۶ آبان‌ماه، همراه با ادای احترام به شهدای گلزار بهشت‌صادق(ع) و همخوانی سوره‌های کوثر و فجر در میدان انقلاب و کرانه ساحلی خلیج‌فارس، اجرای گروه تواشیح معراج روستای چارک و با تلاوت محمدمهدی حق‌گویان، حافظ‌ کل قرآن‌ و عباس هاشمی، قاری بین‌المللی قرآن‌ کریم برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در این مراسم، اظهار کرد: قرآن کریم بسیاری از کارها را منع می‌کند و زندگی سالم و باید و نبایدها را بیان می‌کند و سبک زندگی را به ما معرفی می‌کند که در آن معنویت، آرامش و سعادت و پیشرفت تمدن بشر در حوزه عمل است.

زندگی کریمانه در تراز اخلاق اسلامی

نویسنده کتاب «پایان دنیا در کلام خدا» افزود: قرآن روابط صحیح انسانی را بر میزان تقوا و اخلاق ترسیم می‌کند و  سبک زندگی و رفتار کریمانه را برای بشریت به‌عنوان بهترین نقشه راه و مسیر زندگی در تراز اخلاق اسلامی می‌د‌اند. در آیات این کتاب آسمانی آمده است که اگر افرادی جاهلانه با شما سخن گفتند، شما بزرگوارانه با آنها سخن بگویید و این می‌شود اخلاق.

وی اظهار کرد: قرآن کریم تمامی عبرت‌های تاریخی و در اصل صفات و اعتقادات درست را مطابق با داده‌های الهی، رفتارهای صحیح انسانی و تمدن‌آفرینی و شیوه‌های صحیح اخلاقی بیان می‌کند. اگر انسان‌ها در مسیر الهی و صراط مستقیم حرکت کنند، موفق خواهند بود.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به ایکنه خداوند متعال در قرآن می‌فرمايد که اگر کسی و یا قومی این‌چنین جلوی معجزه‌های الهی را بگیرد و بایستد، قطعا خداوند او را نابود خواهد کرد، گفت: قرآن کریم معجزه خداست و نکند که ما با رفتارمان قرآن را نفی، تضعیف و تکذیب کنیم، چراکه قرآن برای ما ترسیم کرده است که اگر کسی مخالفت کند با اراده‌های الهی، نابود می‌شود و این آیات برای ما یک عبرت است.

زنده بودن آیات قرآن معجزه الهی است

استاد درس خارج مدرسه علمیه امام‌خمینی(ره) بوشهر با بیان اینکه زنده بودن قرآن یکی دیگر از معجزه وجود قرآن کریم است، بیان کرد: هر گاه که انسان آیات قرآن را قرائت و تلاوت می‌کند، فکر می‌کند که این آیات برای امروز است و این معجزه قرآن است. لذا، نیاز جامعه انسانی به قرآن در همه زمان‌ها چه صدر اسلام، چه اکنون و در این عصر و چه آینده است. قرآن کریم با یک زبان شیوا و زیبا و دارای جاذبه موسیقیایی خاص است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه انسان گناهکار ناامید است و دائما ترسان و هراسان است، گفت: قرآن یک معجزه بزرگ الهی است و ما هنوز آن‌طور که شایسته است، قرآن را نشناختیم و لذا یکی از گلایه‌های پیامبر خدا(ص) در روز قیامت این است که عده‌ای قرآن را مهجور رها کرده‌اند.

رئيس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: باید جلسات تخصصی پیرامون مسائل قرآنی گذاشت تا به ابعاد قرآن بیشتر از پیش مسلط شویم و به تبلیغ و ترویج و نشر آیات قرآنی و احادیث عترت بپردازیم و ایران باید در این مقوله پیش‌قدم و کارآمدتر باشد.

حافظان؛ کتاب ناطق الهی

وی حافظان قرآن کریم را کتاب ناطق الهی دانست و گفت: حافظان قرآن کریم در اصل قرآن ناطق هستند، یعنی برای قرآن حریم و حرمت دارند. حافظان قرآن کریم نیز در دنیا و آخرت حریم و حرمت دارند و حریم آنها بهشت است و حرمت آنها این است که شفاعت می‌کنند. اما خود حافظان قرآن کریم نیز باید دقت کنند که به‌عنوان شخصیت قرآنی، حریم قرآن را نگه دارند و در مسیری قدم نگذارند که مخالف قرآن کریم باشد، بلکه باید با نهاد قرآن عجین باشند یعنی اینکه ایمان و تقوا و اخلاق را رعایت و مراعات کنند و در این مبحث حافظان قرآن باید جزو اولین مراعات‌کنندگان ایمان و تقوا و اخلاق نسبت به حریم قرآن باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: الحمدلله حاملان قرآنی بوشهر هم اهل عاملند و هم حافظند و تمامی اهل قرآن و ناشران این رسانه الهی در استان ولایتمدار و دارالحماسه بوشهر باعث افتخار و عظمت ایران اسلامی هستند و همگی اهل قرآن و دیانت هستند و تاریخ گواه داده است.

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه در خانه‌هایی که محافل قرآنی و پویش خانگی قرآن کریم برگزار می‌شود به‌مانند ستاره‌های آسمانی می‌درخشند، تأکید کرد: مسئولان متولی از این محافل قرآنی حمایت ویژه و در خور شأن کنند و مردم نیز باید در این راه حمایتی همراهی و مشارکت کنند، زیرا خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود و عمل به قرآن باشد محفوظ است و تهاجم فرهنگی و انحراف در آن ایجاد نخواهد شد زیرا قرآن در آن تلاوت شده است.

در پایان از محمدمهدی غنی و زهرا کاظمی میرکی، زینب احمدی، نرجس جمالی، سیده‌ابتسام موسوی، انیس فریدونی، سیده‌محبوبه حسینی، فاطمه‌سادات هاشمی، هانیه کشاورز، رضوان جوکار، الهه محمدی، لیلا راشدی، عصمت محمدی‌باغملایی، سیده‌حدیث علوی، راضیه بهی‌نیا، سیده‌هانیه هاشمی، سودابه محمدی‌باغملایی، عاطفه خضری، زری بهزادی، سمیه درخشان‌پور، زینب مطرزاده، فرخنده محمدحسینی، فاطمه صادقی، زهرا مرادی، زینب زارعی، طاهره بختیاری، حمیده مرادی،زمان فرخ‌زاده، ژیلا دعایی، فاطمه زارع، فاطمه پایکوب، سیده‌یاسمن فرحی‌بزرگ، عصمت شریفی، سیده‌حورا موسوی، مریم کریمی، فاطمه پورمحمد، راضیه خنسیر، نرجس‌سادات هاشمی، فاطمه قائدی، حکیمه محمدی‌باغملایی، اعظم ابراهیمی، مرضیه خدری، بتول صفری جهاندیده، فاطمه شعبانی، مریم باصولی، سیده‌حانیه هاشمی به‌عنوان حافظان کل قرآن و از زهرا مطوری، صدیقه برزگر، سیده فاطمه ساجدی، زهرا محمدی، سکینه مرطودی به‌عنوان مربیان دومین دوره کلاس‌های تخصصی حفظ مؤسسه قرآنی نورالثقلین با اعطای هدایا و لوح تقدیر تجلیل شدند.

خبرنگار: حامد فکوری
عکاس: حسین شریفی‌نسب

انتهای پیام
captcha