حافظان قرآن بوشهری تجلیل شدند + عکس
کد خبر: 4011538
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

حافظان قرآن بوشهری تجلیل شدند + عکس

آیین تجلیل از ۴۸ حافظ قرآن کریم در استان بوشهر با حضور امام‌جمعه بوشهر برگزار شد.

تجلیل از حافظان قرآنبه گزارش ایکنا، به نقل از دیار جنوب، آیین تجلیل از ۴۸ حافظ قرآن کریم استان بوشهر با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام‌جمعه بوشهر برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری شامگاه یکشنبه، 16 آبان‌ماه در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی استان بوشهر گفت: مردم استان بوشهر در عرصه تلاوت، انس و حفظ قرآن کریم دارای تاریخ درخشانی هستند.

وی با بیان اینکه انس با قرآن کریم در استان بوشهر متبلور است، بیان کرد: مردم استان بوشهر اهل دین، قرآن و دیانت هستند و از پیشتازان عرصه فعالیت‌های قرآنی هستند.

امام جمعه بوشهر بر لزوم تلاش برای حفظ حریم قرآن تأکید کرد و ادامه داد: حافظان قرآن کریم ناطق الهی بوده و عاملان به قرآن هستند و در دنیا و آخرت حریم و حرمت دارند.

وی با اشاره به اینکه قرآن مسیر سعادت و کمال انسان‌ها را فراهم کرده است، افزود: قرآن نیاز جامعه انسانی را با زبانی بسیار شیوا و زیبا در همه ابعاد و زمینه‌ها تأمین می‌کند و شناخت قرآن کریم برای همه مسلمان واجب است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تأکید بر برگزاری جلسات تخصصی برای شناخت و تسلط بیشتر آحاد جامعه با قرآن، اضافه کرد: قرآن کریم انسان را به تراز اسلامی هدایت می‌کند تا به شرایط عالی انسان تراز اسلامی دست یابد.

وی با بیان اینکه قرآن راه زندگی سالم پر از سعادت، کمال و سبک زندگی صحیح است، افزود: سبک زندگی قرآنی باید در جامعه ترویج شود که در این زمینه یکی از مأموریت‌های مهم حافظان و قاریان است.

امام‌جمعه بوشهر با تأکید بر لزوم رعایت و ترویج سبک زندگی قرآنی، ادامه داد: قرآن ضمن بیان تمام عبرت‌های تاریخی، اعتقادات درست مطابق با داده‌های الهی و رفتارهای صحیح انسانی و پیشرفت‌آفرینی را به جامعه ارائه می‌کند.

یادآوری می‌شود، این 48 قاری طی دو سال اخیر به‌همت مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت نورالثقلین بوشهر موفق به حفظ قرآن شده‌اند.

انتهای پیام
captcha