تشکیل «کمیسیون زنان و خانواده» و بارقه‌های امید
کد خبر: 4020561
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
یادداشت

تشکیل «کمیسیون زنان و خانواده» و بارقه‌های امید

بارقه‌ای از امید برای بانوان مشهدی پس از سال‌ها برای نخستین بار در کشور با تشکیل کمیسیون زنان و خانواده در شورای شهر ششم به ریاست فاطمه سلیمی رقم خورد.

یکی از انتقادات بانوان به مسئولان به خصوص مدیریت شهری، کم‌توجهی به حوزه زنان و خانواده است. بالاخص پس از آنکه شاهد یک اظهار نظر و موج خبری در ابتدای شروع به کار شورای ششم توسط ریاست این شورا بودیم، نگرانی از حضور زنان در مدیریت شهری بخصوص در انتصابات بیشتر اوج گرفت

بارقه‌ای از امید برای بانوان خراسانی

امروز اما خبر ایجاد کمیسیون زنان و خانواده در ششمین دوره شورای شهر مشهد که برای اولین بار در کشور صورت گرفته، بارقه‌ای از امید را در دل جامعه بانوان شکل داد. امید که این کمیسیون با نگاه همه‌جانبه به تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود ضمن افزایش سهم بانوان در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی باعث ارتقای جایگاه اجتماعی زنان و زیربنای معنوی خانواده بر اساس شایستگی و نیاز جامعه شود.

زیرا زنان به عنوان فرماندهان سازندگی نقش مهمی در گسترش نسل انسانى و پرورش و تربیت فرزندان و زندگی خانوادگی داشته و دارند، چه در کلام‌الله مجید و ادراکات بینشی اندیشمندان و عارفان مورد توجه و مطرح بوده است. در اين رابطه، طول تاریخ بر نقش تمدن‏‌سازى زنان در رشد و شکوفایى جوامع انسانى و دیگر ساختارهای معماری فرهنگی جامعه و خانواده گواه است.

سیده‌فردوس رضوی

انتهای پیام
captcha