جشن میلاد جواد‌‌الائمه(ع) در روستای علی‌آباد گونه برگزار شد + عکس
کد خبر: 4035522
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶

جشن میلاد جواد‌‌الائمه(ع) در روستای علی‌آباد گونه برگزار شد + عکس

مراسم جشن بهار انقلاب و سالروز ولادت حضرت امام جواد‌الائمه(ع) به همراه تجلیل از پنج خانواده شهدای روستای علی‌آباد گونه شهرستان کرج در آستان مقدس امامزاده عبدالله ابن عقیل ابن نوح ابن هادی ابن امام زین العابدین(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم جشن بهار انقلاب و سالروز ولادت حضرت امام جواد‌الائمه(ع) همراه با مولودی‌خوانی مجتبی فخری، ذاکر اهل‌ بیت(ع) از سوی هئیت مذهبی انصارالمهدی(عج) و مرکز افق آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) و با مشارکت اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کرج و پایگاه‌های مقاومت بسیج روستای علی‌آباد گونه، عصر پنجشنبه، ۲۱ بهمن‌ماه، در آستان مقدس امامزاده عبدالله ابن عقیل ابن نوح ابن هادی ابن امام زین‌العابدین(ع) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی انصاری، سخنران این مراسم، ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و یاد امام و شهدا، اظهار کرد: امام خمینی(ره) تأکید کردند که یوم‌الله ۲۲ بهمن در طول زندگی و برای نسل‌های آینده باید سرمشق همگان قرار گیرد و اکنون نیز اجرای آیات و احکام بیانیه حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی یک ضرورت اجتماعی و فرهنگی و عقلانی در پیمودن مسیر نظام توحیدی و تمدن‌ساز است. 

تولیت آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) روستای علی‌آباد گونه شهرستان کرج با بیان روایتی از امام جوادالائمه(ع) که فرمودند «اَكْثِرْ مِنْ تِلاوَةِ «إنّا أنزَلْناهُ» وَرَطِّبْ شَفَتَيْكَ بِالأسْتِغْفارِ - سـوره «قدر» را زيـاد بخـوان و لبهايت به گفتن استغـفار «تـَر» باشـد، يعنى آن‌قدر استغفار كنى كه هيچگاه لبت خشك نشود»، افزود: کسی که توبه می‌کند و از کردار ناشایست پشیمان شده و بازگشت می‌کند، «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ» هستند، چون خداوند توبه کاران را دوست دارد. 

وی بیان کرد: شخصی به آیت‌الله بهجت(ره) مراجعه کرد و به این مرجع عالیقدر با عنوان پرسشی گفت، غرق گناهم چه کنم؟، ایشان پاسخ داد که غرق در استغفار شو. 

انصاری به ابعاد جهانی اسلام در اعتقاد به مهدویت پرداخت و گفت: سنت خداوند در عذاب كافرانِ هم فكر «أَهْلَكْنا أَشْياعَكُمْ» يكسان است، پس باید تهديد الهى را جدى بگيريم و «فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ» از تاريخ عبرت بگيريد. چون «فِي الزُّبُرِ» هيچ عملى محو نمى‌شود. همچنین ثبت اعمال مايه‌ دلگرمى متقين و مایه دلهره‌ مجرمان و بازدارنده انسان از كفر و گناه است، زیرا اعمال ثبت شده در كتاب دیوان الهی «مُسْتَطَرٌ» است و محاكمه‌ مردم در قيامت براساس مدارك مكتوب است. 

تولیت آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) با بیان اینکه بهشت سراسر «مَقْعَدِ صِدْقٍ» است و ذره‌اى دغل‌بازى در آن راه ندارد، افزود: متقين هم از نظر مادى «فِي جَنَّاتٍ وَ نَهَرٍ» و كامياب خواهند شد و هم از نظر معنوى نیز «فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ» می‌شوند. چون خداوند «أَخْذَ عَزِيزٍ مُقْتَدِرٍ» است و هم در مهر «فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ» است. 

یادآور می‌شود، این مراسم با برنامه‌های همخوانی گروه سرود منتظران مهدی(عج) و تجلیل از خانواده شهیدان قربانعلی گروسی، مسلم قاضی‌زاده، غلامعلی ابراهیمی، اکبر محمدی، سیف‌الله بیجانی و همچنین ختم صلوات همراه بود. 

هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha