جزء خوانی قرآن نباید منجر به عُجب در انسان شود + عکس
کد خبر: 4046422
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
یک مفسر قرآن بیان کرد:

جزء خوانی قرآن نباید منجر به عُجب در انسان شود + عکس

حجت‌الاسلام خادمی، مفسر قرآن در اولین جلسه جزء خوانی با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان آغاز سال عبادی مسلمانان است، گفت: جزء خوانی قرآن کریم امری بسیار پسندیده است اما نباید منجر به عُجب در انسان شود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، محفل ترتیل خوانی جزء اول قرآن کریم، ۱۴ فروردین با حضور مردم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در حسینیه ثارالله سپاه امام صادق (ع) بوشهر برگزار شد.

بنا به این گزارش، جلسه تفسیر این جزء نیز توسط حجت‌الاسلام علی خادمی، مفسر قرآن و کارشناس دینی پیش از ترتیل خوانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام خادمی با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان آغاز سال عبادی مسلمانان است، گفت: جزء خوانی قرآن کریم امری بسیار پسندیده است اما نباید منجر به عُجب در انسان شود؛ در کلام امام صادق (ع) عجب از رذایل اخلاقی به شمار می‌رود؛ ایشان در این خصوص می‌فرمایند: مَنْ دَخَلَهُ الْعُجْبُ هَلَک؛ هر کس دچار عجب شود هلاک شده است.

وی در ادامه با اشاره به ثواب تلاوت قرآن در این ماه و اهتمام بزرگان اسلام بر این امر، افزود: امام علی (ع) در ماه مبارک رمضان تحقیق و مطالعات متفرقه را رها می‌کردند و به تلاوت قرآن می‌پرداختند؛ علامه امینی نیز در ماه مبارک، ۱۵ ختم قرآن، چهارده ختم به نیت معصومین و ۱ ختم به نیت والدینشان انجام می‌دادند.

حجت الاسلام خادمی ضمن اشاره به آیه ششم اولین سوره جزء اول قرآن، تصریح کرد: صراط مستقیم، راه راست در این آیه روایات متعددی دارد از جمله صراط پیامبران، قرآن، امیرالمومنین و چهارده معصوم(ع) که همه آنها صحیح است.

این مفسر قرآن با بیان روایتی از امام صادق (ع) اظهار کرد: با این حال صراط بر دو نوع است؛ صراط دنیا و صراط آخرت، امامان معصوم صراط دنیوی و پل صراط در آخرت، صراط اخروی ماست که برای به سلامت عبور کردن از پل صراط آخرت، معرفت و شناخت حجت خدا به عنوان یک معصوم و صراط دنیوی لازم است.

انتهای پیام
captcha