استان بوشهر نیازمند تحول در عرصه مدیریت هنری است +عکس
کد خبر: 4049332
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
نماینده ولی فقیه در بوشهر اظهار کرد؛

استان بوشهر نیازمند تحول در عرصه مدیریت هنری است +عکس

نماینده ولی فقیه در بوشهر در جمع هنرمندان تصریح کرد: استان بوشهر نیازمند تحول در عرصه مدیریت هنری است؛ هرجا هنر متعهد دارای جایگاه، پایگاه و سخت‌افزارهای مناسب وجود دارد بدانید نگاه آنجا، نگاهی تمدن‌آفرین است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، نشست صمیمی آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در بوشهر و امام جمعه بوشهر با جمعی از هنرمندان استان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، 24 فروردین ماه در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد. 

آیت الله صفایی بوشهری اظهار کرد: هنر یک مقوله آسمانی و یکی از زیباترین ودیعه‌های الهی است که خداوند در نهاد انسان قرار داده‌است.

امام‌جمعه بوشهر بیان کرد: هنر زیباتربن شکل ارائه و داده انسان به محیط مخاطب است و با تاثیر بر جامعه مخاطب طریقه‌ نجات و کمال انسان را فراهم‌ می‌آورد.

وی اظهار کرد: هنر در جامعه انسانی مطرح است چراکه انسان اشرف مخلوقات است و به تعبیر دیگر اگر هنر از جامعه بشری گرفته شود، بخش عظیمی از قدرت و زیبایی و عرصه تاثیر و ارتباط ارزشی ا‌‌ز انسان گرفته شده است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: جامعه‌ای که به هنر اهمیت نمی‌دهد اندیشه انسانی و الهی آن ضعیف خواهد بود.

وی در ادامه افزود: موسیقی امواج دریا و سرسبزی نخلستان‌ها به ما نشان می‌دهد که خداوند جهان را هنرمندانه آفریده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: جهان بر اساس هنر است و اول هنرمند عالم وجود خداوند است که قدرت هنرمندی خود را در وجود انسان دمیده است؛ اگر انسان بتواند هنری که در وجود خود دارد را فعال کند و مرتبط با ذات اقدس الهی قرار دهد، آن هنر یک تحول عظیم در خود انسان و بعد در جامعه ایجاد می‌کند.

امام‌جمعه بوشهر عنوان کرد: جهان استکبار همواره هنر و هنرمند را مورد توجه قرار داده و به دنبال اسارت هنر است که در این میان نقش هنر مقاومت یک ضرورت است.

وی تأکید کرد: اگر تاریخ هنر بوشهر را بررسی کنید، خواهید دید سابقه خوب و پیشینه کهنی در هنر ایران و اسلام دارد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: به‌ویژه در حوزه هنرهای آیینی، محلی و مقامی، استان بوشهر دارای سبک منحصربه‌فرد متعالی و موثر است.

وی افزود: از شاخص‌ها و ویژگی‌های اصلی هنر در استان بوشهر پایداری و مقاومت در مقابل تجاوز بیگانگان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر نیازمند تحول در عرصه مدیریت هنری است؛ هرجا هنر متعهد دارای جایگاه، پایگاه و سخت‌افزارهای مناسب باشد، بدانید نگاه آنجا، نگاهی تمدن‌آفرین است.

وی با مخاطب قرار دادن هنرمندان بوشهری بیان کرد: نوع نگاه ارائه هنرتان را از محلی به ملی و فراملی تغییر دهید چراکه این ظرفیت در استان بوشهر وجود دارد.

خبرنگار: سینا ناجی

انتهای پیام
captcha