افول امروز رژیم صهیونیستی نتیجه ابتکار امام(ره) برای اعلام روز جهانی قدس است
کد خبر: 4052120
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴
حجت‌الاسلام سالک:

افول امروز رژیم صهیونیستی نتیجه ابتکار امام(ره) برای اعلام روز جهانی قدس است

عضو جامعه روحانیت مبارز با جدی و واقعی خواندن گزاره افول و فروپاشی رژیم صهیونیستی گفت: این امر از آثار وضعی اعلام روز جهانی قدس توسط حضرت امام(ره) است به نحوی که با ایجاد خودباوری در ملت فلسطین، امروز مقاومت قوی‌تر و مسلح‌تر از قبل شده و هم روند معکوس مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی شدت گرفته و این در درازمدت به اضمحلال این رژیم جعلی کودک‌کش منجر می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره آثار و دستاوردهای روز جهانی قدس و تأثیر آن در زنده نگه داشتن مسئله فلسطین گفت: رهبر معظم انقلاب درباره فلسطین می‌فرمایند «فلسطین زنده است» و این باید تیتر همه فعالیت‌ها و حرکات در خصوص فلسطین باشد.

وی در تشریح دلایل زنده بودن مسئله فلسطین در جهان گفت: اول آگاهی و بصیرت ملت فلسطین است. فلسطینیان 70 سال قبل مورد تهاجم صهیونیست‌ها قرار گرفتند و فریب پول‌های آنها را خوردند و زمین‌های خود را به آنها دادند اما امروز این ملت بیدار شده‌اند و این بیداری نقطه اوج حرکات ضد صهیونیستی و مقاومت در مقابل رژیم غاصب اسرائیل است.


بیشتر بخوانید:


حجت‌الاسلام سالک اظهار کرد: دوم اینکه جهان، اعم از ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان و آزاده، نسبت به جنایات صهیونیست‌ها و کودک‌کشی آنها در دوران شارون، اولمرت و نتانیاهو و جنایت صبرا و شتیلا و سایر جنایات صهیونیست‌ها، آگاهی میدانی پیدا کرده‌ است. عامل سوم این است که مردم و به ویژه جوانان فلسطینی به سلاح‌های روز مسلح و تجهیز شده‌اند و اگر روزی با سنگ و تیر و کمان با سربازان اسرائیلی می‌جنگیدند امروز با موشک پاسخ حملات و جنایات صهیونیست‌ها را می‌دهند و امروز می‌بینید عملیات‌های استشهادی جوانان فلسطینی در داخل شهرهای سرزمین‌های اشغالی و حتی تل‌آویو، عرصه را بر دولت غاصب صهیونیستی تنگ و تنگ‌تر کرده است.

اعلام روز قدس و زنده ماندن آرمان فلسطین

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: امروز آمریکا، انگلیس، سایر کشورهای غربی و اذناب آنها در غرب آسیا از جمله رژیم صهیونیستی رو به افول هستند. افول قدرت بدین معناست که اسرائیل در برابر قدرت منسجمی به نام مقاومت قرار گرفته و شکست‌های متعددی را متحمل شده است. امروز کسی نمی‌تواند انکار کند که اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز جهانی قدس توسط امام(ره) در سال 1358 فرهنگ زنده بودن قدس و فلسطین را در سطح جهان و به ویژه کشورهای اسلامی ایجاد کرده و تداوم داده است.

وی دستاورد دیگر روز جهانی قدس را زمینه‌سازی روند مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی دانست و گفت: این اتفاق با تضعیف روز به روز امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شدت هم خواهد یافت به نحوی که هم انگیزه مهاجرت به اسرائیل کاهش یافته و هم میل به خروج از این سرزمین را افزایش داده و این امر می‌تواند در درازمدت به فروپاشی و اضمحلال رژیم صهیونیستی بینجامد.

فروپاشی اسرائیل، گزاره‌ای شعاری نیست

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه مسئله فروپاشی رژیم صهیونیستی یک گزاره و ادعای جدی و واقعی است، تصریح کرد: حتی برخی مقامات و سیاستمداران اسرائیلی به رو به فروپاشی بودن رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کنند و انشالله روزی خواهد رسید که قدرت در اختیار محور مقاومت و مردم مسلمان و غیر مسلمان فلسطین قرار خواهد گرفت. بنابراین آثار وضعی اعلام روز جهانی قدس توسط حضرت امام(ره) امروز پس از حدود 43 سال روشن‌تر از آن روز است و شاهد خواهیم بود روزی در مسجدالاقصی نماز را به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام سالک درباره شبهه‌افکنی رسانه‌های معاند درخصوص سیاست حمایتی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین با بهانه قرار دادن مشکلات اقتصادی داخل کشور گفت: برای تبیین این شبهه‌ها و پاسخ قاطع به آنها مردم کشور را به شبکه جاسوسی اسرائیل در داخل ایران و ترور چندین نفر از دانشمندان کشور ارجاع می‌دهم. به عبارتی یکی از اهداف مهم اسرائیل در ایران ایجاد ناامنی در داخل کشور است. چون آنها فهمیده‌اند تنها سنگر مقابل آنها جمهوری اسلامی ایران است و لذا باید ایران را از داخل ناامن کنند و بر این مبنا عملیات‌های تروریستی و خرابکاری را در کشور انجام داده‌اند.

حمایت از فلسطین به منزله تضمین امنیت کشور

وی افزود:‌ مسئله دوم تقویت گروه نیابتی داعش در اطراف کشور برای انجام اقدامات تروریستی است. امروز اگر جمهوری اسلامی به غیر از دلایل اعتقادی و ارزشی در حمایت از مظلومان در مقابل اشغالگران و ظالمان، هزینه‌ای در حمایت از جریان مقاومت لبنان و فلسطین انجام می‌دهد برای تأمین امنیت آحاد مردم در داخل ایران است و به عبارتی این هزینه امنیتی داخل کشور است. در واقع کمک به مقاومت فلسطین تضمین امنیت درون‌تشکیلاتی نظام و کشور است.

عضو جامعه روحانیت مبارز ابراز کرد: از طرفی آمریکا میلیاردها دلار به اسرائیل می‌دهد و اسرائیل میلیاردها دلار از گاو شیرده عربستان و سایر اعراب و غربی‌ها دریافت می‌کند تا علیه فلسطین و امنیت جمهوری اسلامی ایران اقدام کند و این هزینه‌ها هزاران برابر هزینه مختصری است که ایران در حمایت از مقاومت در فلسطین، لبنان و یمن انجام می‌دهد.

وی هدف از این شبهه‌ پراکنی‌ها را بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به مسئله فلسطین و تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی در حمایت از فلسطین دانست و گفت: مردم ما نشان داده‌اند که مسئله فلسطین را یک مسئله اعتقادی و ارزشی می‌دانند و به رغم تمامی مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها همواره با حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، پایبندی خود را به این آرمان اسلامی و انقلابی و حرکت در مسیر خواست امام(ره) و رهبری نشان داده‌اند و این مسئله‌ای است که دشمنان و رسانه‌های معاند را که به دنبال عادی‌سازی مسئله فلسطین هستند و می‌خواهند آن را به مسئله داخلی بین دو دولت یا دو ملت تقلیل دهند، عصبانی کرده‌ است.

حجت‌الاسلام سالک در پایان اظهار کرد: در حقیقت باید گفت نامگذاری روز جهانی قدس کاری کرد که فلسطین نه تنها فراموش نشود و زنده بماند بلکه با تقویت خودباوری در محور مقاومت به عاملی برای کاهش روزافزون امنیت اسرائیل تبدیل شده و این رژیم جعلی و نامشروع را به افول و فروپاشی نزدیک سازد. 

انتهای پیام
captcha