اوصاف معنوی ائمه معصومین(ع) بایستی در معرض دید همگان باشد
کد خبر: 4061331
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
آیت‌الله عاملی:

اوصاف معنوی ائمه معصومین(ع) بایستی در معرض دید همگان باشد

امام جمعه اردبیل گفت: اوصاف معنوی ائمه معصومین(ع) بایستی در معرض دید همگان قرار بگیرد چون این اوصاف حجت تمام برای بشریت است.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، دهم خردادماه، در آئین اختتامیه هفتمین دوره همایش گفت‌وگو و مناظرات رضوی در اردبیل اظهار کرد: امروز دنیا به گفت‌وگو و مناطرات نیاز دارد تا صاحبان فکر بتوانند مسائل اعتقادی، فقهی و سیاسی را به صورت شفاف مطرح کنند و نظرات خود را در جامعه ارائه کنند.

وی بیان کرد: اوصاف معنوی ائمه معصومین(ع) بایستی در معرض دید همگان قرار بگیرد چون این اوصاف حجت تمام برای بشریت است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: امام رضا(ع) یکی از اوصاف مناظرات ایشان حرف زدن با ادیان به وسیله آنها بود با اهل زبور با کتاب زبور و با اهل انجیل از کتاب انجیل حرف می‌زد و پاسخ آنها را می‌داد و همین مسئله باعث شد که مامون بفهمد در جایگاهی که نشسته است جای ندارد و موجب حسد به امام رضا(ع) شد.

عاملی بیان کرد: اهمیت مناظره در دنیا برای این است که برای حرف زدن به دنیا آمده‌ایم و بایستی مشکلات و مسائل را با حرف زدن حل کنیم اما در کشورهای عربی حرف زدن با شیعیان را حرام اعلام می‌کنند چون قدرت مناظره را می‌دانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل عنوان کرد: پیامبر مکرم اسلام(ص) انگشتر را در دست چپ قرار می‌داد حتی در خصوص عمامه هم همینطور است اما چون شیعیان به آن عمل می‌کنند علمای اهل سنت این را قبول ندارد و این سنت پیامبر را نادیده می‌گیرند به خاطر اینکه اهل تشیع به آن عمل می‌کنند.

امام جمعه اردبیل افزود: حسنه وقتی می‌تواند خود را نمایان کند که با مناظرات حرف‌های احسن به نمایش گذاشته شود و این بهترین راهکار است که ائمه معصومین(ع) نیز از آن راه حقانیت خود را به دیگران اثبات کردند.

عاملی خاطرنشان کرد: حق مقدم بر همه چیز است و مناظرات رضوی خضوع در برابر حق را به ما آموخت و نفس ناطقه انسان باید در برابر حق این دلیل باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل افزود: بایستی مناظره را از چهارچوب‌های مشخص خارج کرد و آن را در جامعه گسترش داد و باب مناظره محور گفت‌وگو بین ادیان و حتی گروه‌های سیاسی و حرف زدن در خصوص مسائل در منطقه باشد.

انتهای پیام
captcha