رشد ۴ برابری مراجعه به مراکز جامع خدمات سلامت منتخب کرونا در مشهد
کد خبر: 4070560
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

رشد ۴ برابری مراجعه به مراکز جامع خدمات سلامت منتخب کرونا در مشهد

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: میزان مراجعه سرپایی به مراکز منتخب کرونا و اورژانس بیمارستان‌ها در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به بیش از یک هزار نفر در روز رسیده که نسبت به ۱۰ روز گذشته رشد چهار برابری داشته است.

 مراکز جامع خدمات سلامت منتخب کرونا به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از وبدا، محمد پهلوان، مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در یک روز گذشته،21 تیرماه  1112 نفر به مراکز جامع خدمات سلامت منتخب کرونا و اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه داشته‌اند.

وی بیان کرد: این میزان نسبت به 10 روز گذشته رشد چهار برابری داشته و لازم است عموم مردم با تکمیل واکسیناسیون و یا دریافت دز یادآور، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی از افزایش چرخش ویروس کرونا جلوگیری کنند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر 251 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند ابراز کرد: از این تعداد 210  نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

پهلوان اضافه کرد: همچنین طی یک روز گذشته 120 بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند که 107 نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان را 43 نفر عنوان کرد و گفت: سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد 36 بیمار است.

وی اظهار کرد: با توجه به اوج‌گیری ویروس کرونا در کشورهای همجوار و افزایش میزان مراجعان سرپایی کرونا و احتمال شروع موج جدید کرونا، در حال حاضر بهترین زمان برای تزریق واکسن کرونا محسوب می‌شود.

پهلوان افزود: برای پیشگیری از شروع موج جدید کرونا در جامعه، تکمیل واکسیناسیون و تزریق واکسن دز سوم برای گروه سنی بالای ۱۸ سال و نیز تزریق دز یادآور واکسن کرونا برای افرادی که ۶ ماه از آخرین واکسیناسیون آن‌ها گذشته، مورد تاکید است.

انتهای پیام
captcha