حال و هوای عید غدیر خم در بارگاه علوی + عکس
کد خبر: 4071702
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

حال و هوای عید غدیر خم در بارگاه علوی + عکس

حرم مطهر امام علی(ع) در نجف اشرف مملو از زائرانی است که به مناسبت عید غدیر خم خود را از استان‌های مختلف عراق و برخی کشورهای عربی و اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران به این بارگاه مطهر رسانده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری عراق، بارگاه مطهر علوی در نجف اشرف امروز به مناسبت عید سعید غدیر خم میزبان زائرانی است که از مناطق مختلف عراق و برخی کشورهای جهان خود را به این مکان مقدس رسانده‌اند تا در این عید بزرگ مسلمانان که از آن به «عیدالله الاکبر و عید آل محمد (ص)» تعبیر می‌شود، در جوار حرم مطهر امام علی(ع) باشند.

دوستداران و پیروان اهل بیت(علیهم السلام) از جمله هموطنان ایرانی به مناسبت این عید بزرگ در مرقد پاک و نورانی امیر المومنین علی(علیه السلام) در نجف اشرف گردهم آمده‌اند و در حال راز و نیاز عاشقانه با آن حضرت(ع) هستند.

این در حالی است که بخش‌های مختلف حرم مطهر علوی آذین‌بندی، گل‌آرایی و چراغانی شده و پلاکاردهایی در تجدید بیعت با امام علی(ع) نصب شده است.

از سوی دیگر، آستان علوی و دولت محلی استان نجف اشرف نیز تمامی توان و امکانات خود را برای تسهیل حرکت زائران بسیج کرده‌اند و مواکب نیز در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.

همچنین، مقامات محلی بیش از نیمی از استان‌های عراق تصمیم گرفتند که ادارات دولتی استان‌های خود را به مناسبت عید غدیر تعطیل کنند.
 
براساس این گزارش، مقامات محلی 10 استان از مجموع 19 استان این کشور روز یکشنبه با صدور بیانیه‌های جداگانه، اعلام کردند که ادارات دولتی استان‌های آنها امروز (دوشنبه) به مناسبت عید سعید غدیر خم تعطیل خواهند بود.
 
بر اساس این گزارش، استانداران و استانداری‌های نجف اشرف، کربلای معلی، بصره، ذی‌قار، دیوانیه، میسان، واسط، دیاله، بابل و مثنی تعطیلی رسمی ادارات دولتی این استان‌های واقع در جنوب و مرکز عراق در روز عید غدیر خم را اعلام کردند.
انتهای پیام
captcha