تشرف بیش از ۲۰۰۰ زائر پیاده در دهه ولایت به مشهد
کد خبر: 4072129
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

تشرف بیش از ۲۰۰۰ زائر پیاده در دهه ولایت به مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) از تشرف ۲۱۸۵ زائر پیاده در دهه کرامت و ولادت امام موسی کاظم(ع) به مشهد خبر داد.

 زائر پیاده حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه در دو سال اوج‌گیری ویروس کرونا حضور کاروان‌های پیاده را در ایام و مناسبات نداشتیم لذا در سال جاری شاهد تشرف زائران پیاده هستیم.

وی ادامه داد: همزمان با دهه ولایت، هفت کاروان زائرین پیاده از شهرستان‌های قم، بافت یزد، سبزوار، گناباد، اصفهان، نجفی‌های مقیم ایران و عراقی‌ها از کربلا در این ایام برای پابوسی به ساحت مقدس رضوی به مشهد مشرف شدند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) افزود: بزرگترین کاروان با 21 سال سابقه تشرف به تعداد 1200 نفر از شهرستان قم بود که در دهه ولایت برای زیارت حریم رضوی به مشهد مشرف شدند و طولانی ترین مسیر توسط کاروان پیاده با سابقه 29 ساله از بافت یزد به تعداد 150 نفر است که سفر خود را از حدود 28 روز پیش آغاز کرده و همزمان با پنجشنبه 30 تیرماه به مشهد می‌رسند.

رضایی گفت: کاروان پیاده از شهر اصفهان و نجفی‌های مقیم ایران به تعداد 200 نفر، کاروان پیاده «در مسیر بندگی» از شهرستان سبزوار به تعداد 350 نفر، کاروان پیاده «عاشقان ولایت» از شهرستان گناباد به تعداد 200 نفر و کاروان پیاده زائرین عراقی از شهر کربلا به تعداد 85 نفر از دیگر کاروان‌هایی بودند که در ایام دهه ولایت به مشهد مشرف شدند.

انتهای پیام
captcha