زائران اربعین داروی کدئین‌دار همراه نبرند
کد خبر: 4083513
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۱

زائران اربعین داروی کدئین‌دار همراه نبرند

مدیر عملیات پزشکی اربعین 1401 به زائران اربعین حسینی پیشنهاد کرد قرص سرماخوردگی و استامینوفن معمولی به همراه پروفن همراه داشته باشند و از همراه بردن هر گونه داروی کدئین‌دار جداً پرهیز کنند.

سه شنبه/ زائران اربعین داروی کدئین دار همراه نبرند

طاهر درودی، مدیر عملیات پزشکی اربعین 1401 در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد دارویی که زائران اربعین می‌توانند با خود به کشور عراق ببرند، گفت: ورود تمامی داروهای مخدر و روان گردان به کشور عراق ممنوع است.

وی با تأکید بر اینکه ورود هر داروی کدئین داری به عراق ممنوع است، گفت: توصیه ما این است که زائران داروی استامینوفن معمولی، پروفن، کرم ویتامین AD، پماد کالاندولا، کرم سوختگی مثل زینک اکساید، چسب زخم و باند را همراه داشته باشند که اگر دچار مشکل شدند بتوانند اقدامات اولیه درمانی را خودشان انجام دهند.

درودی تصریح کرد: مراکز درمانی هلال احمر در شهرهای مذهبی عراق و حد فاصل شهر نجف در کربلا در خدمت زائران خواهند بود اما بهتر است زائران وسایلی مانند چسب زخم و باند را همراه داشته باشند که اگر زخم کوچکی در بدن آنها ایجاد شد اقدامات بهداشتی لازم را انجام دهند و برای اقدامات پیشرفته‌تر به مراکز درمانی هلال احمر مراجعه کنند.

وی به زائران توصیه کرد در صورتی که دچار مشکل پوستی مثل عرق سوز شدن یا آفتاب سوختگی شدند از پماد سیلور یا کالاندولا استفاده کنند.  

درودی با اشاره به اینکه ارائه خدمات پزشکی از روز دهم صفر (چهارشنبه 16 شهریورماه) تا 23 صفر در عراق آغاز می‌شود، گفت: امسال سه هزار نفر کادر درمان داوطلب برای خدمت رسانی به زائران اربعین فعالیت خواهند کرد.

سه شنبه/ زائران اربعین داروی کدئین دار همراه نبرند

انتهای پیام
captcha