نوآوری‌ها و ایده‌های اربعینی را به رویداد روشنا بفرستید
کد خبر: 4084495
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

نوآوری‌ها و ایده‌های اربعینی را به رویداد روشنا بفرستید

سومین رویداد نوآوری اربعینی «روشنا» با هدف شناسایی و رشد ایده‌های خام و اولیه نوآورانه در خصوص پیاده‌روی اربعین، فراخوان دریافت ایده‌های اربعینی را منتشر کرد.

نوآوری‌ها و ایده‌های اربعینی را به رویداد روشنا بفرستید

به گزارش ایکنا، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و ذوالفقارزاده، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه امام صادق (ع)، از پوستر سومین رویداد بین‌المللی نوآوری اربعینی روشنا رونمایی کردند.

این رویداد که در سومین سال پیاپی با شعار «نوآفرینی در افق نور» و با همکاری اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق(ع) و شتابدهنده فرهنگی - مذهبی و اجتماعی شفق برگزار می‌شود، به دنبال فعال‌سازی ظرفیت مردمی در به کارگیری خلاقیت و ایده‌پردازی نوآورانه برای حل مسائل و مشکلات اربعین و ارتقای و رشد این پدیدة عظیم الهی است.

سومین رویداد اگرچه در امتداد دو رویداد پیشین در حوزه موضوعی «نوآوری و اربعین» تعریف می‌شود اما تلاش شده است که در سطحی متفاوت و ارتقا یافته ادامه یابد. در واقع، سومین رویداد روشنا، یک فرارویداد شامل سه رویداد، «مدرسه – رویداد»، «رویداد حمایت» و «رویداد روایت» است.

در مدرسه رویداد، تلاش می‌شود با هدف شناسایی و رشد ایده‌های خام و اولیه نوآورانه، در یک دوره آموزشی جامع، بسته کاملی از سرفصل‌های معرفتی و مهارتی مرتبط با حوزه اربعین و نوآوری ارائه شود. این دوره شامل مهارت‌افزایی زبانی شرکت‌کنندگان نیز است. در نهایت نیز شرکت‌کنندگان در قالب تیمی با تدوین بوم ایده‌پردازی و کمینه محصول قابل قبول به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. جوایز این بخش برای تیم اول 15 میلیون، برای دو تیم دوم 10 میلیون و برای سه تیم سوم پنج میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در رویداد حمایت،‌ با برگزاری رویدادهای سرمایه‌گذاری از محصولات و خدمات نوآورانه ارائه شده در اربعین 1401 جهت استمرار این کنشگری و فعالیت در سال‌های آتی، حمایت‌های ویژه‌ای با مشارکت خیرین و نهادهای مرتبط صورت می‌گیرد.

در نهایت رویداد روایت نیز به عنوان آسان‌ترین نوع مشارکت شامل تمامی زائران اربعین 1401 می‌شود. شرکت در این بخش به این صورت است که راوی و ثبت‌کننده خدمات و محصولات نوآورانه‌ای در مسیر پیاده‌روی با یک فیلم یک دقیقه‌ای و ارسال مشخصات صاحب ایده در این رویداد شرکت می‌کنند. در این بخش نیز به 10 نفر که روایت‌گر نوآورانه‌ترین ایده‌ها باشند، هر کدام مبلغ یک میلیون تومان اهدا می‌شود.

نوآوری‌ها و ایده‌های اربعینی را به رویداد روشنا بفرستید

محورهای موضوعی رویداد نیز شامل ایده‌ها، محصولات و خدمات نوآورانه در پنج محور: «اربعین نورانی: ایده‌ها،‌ محصولات و خدمات مرتبط با معنویت، نورانیت و حوزه فرهنگی اربعین»، «اربعین شیرین: ایده‌ها، محصولات و خدمات مرتبط با امور رفاهی و خدماتی اربعین»، «اربعین الهام‌بخش: ایده‌ها، محصولات و خدمات ملهم از اربعین برای حکمرانی و سیاست‌گذاری بهتر»، «بخش ویژه: دانشگاه و اربعین:‌ ایده‌ها، محصولات و خدمات مرتبط مشارکت دانشگاهیان در اربعین» و «بخش ویژه: کودک و نوجوان و اربعین: ایده‌ها، محصولات و خدمات مرتبط با رشد کودک و نوجوان در اربعین» است.

یادآوری می‌شود، سومین رویداد روشنا در چارچوب طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان بوده و مشارکت‌کنندگان امکان دریافت جایزه فعالیت نخبگانی را خواهد داشت.

مهلت ارسال آثار در سه بخش اعلام شده تا 30 آبان ماه 1401 است و تمامی علاقه‌مندان برای ارسال آثار و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای  rowshana40.ir یا شناسه @rowshana40 در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید.

انتهای پیام
captcha