موکب سلامت در منطقه ۱۳ راه‌اندازی شد
کد خبر: 4084940
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
به مناسبت اربعین حسینی؛

موکب سلامت در منطقه ۱۳ راه‌اندازی شد

شهردار منطقه ۱۳ از راه‌اندازی موکب سلامت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی در این منطقه خبر داد.

علی‌احمدی

خدمات بهداشتی رایگان به شهروندان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ارتقای سلامت عمومی در محله‌ها تا اربعین در موکب‌های سلامت مناطق مختلف شهر تهران ارائه می‌شود. موکب سلامت با هدف حمایت و حفظ سلامتی شهروندان و افزایش ایمنی و خودمراقبتی در این مناطق برپا شده است.

در این موکب‌ها علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی، بسته‌های بهداشتی رایگان در اختیار شهروندان به‌ویژه افراد کم‌بضاعت قرار داده می‌شود. ماسک و مواد ضدعفونی رایگان از اقلام اهدایی در این موکب‌هاست.  همچنین، در این موکب‌ها بسته‌های مواد غذایی نیز بین افراد کم‌بضاعت برای حمایت از اقشار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا توزیع می‌شود.

محمدهادی علی‌احمدی، شهردار منطقه 13 در گفت‌و گو با ایکنا، از راه‌اندازی موکب سلامت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی در این منطقه خبر داد و گفت: مراسم عزاداری اربعین همراه با پذیرایی و ارائه خدمات سلامت‌محور در میدان امامت، خیابان ابوریحان مقابل ساختمان ستادی مرکز بهداشت شرق تهران برگزار می‌شود.

وی غربالگری فشارخون، قندخون، مشاوره فردی و تزریق واکسن کووید ۱۹ را از خدمات این موکب دانست و افزود: این اقدام امروز، ۲۱ شهریورماه با همکاری اداره سلامت منطقه ۱۳ و بسیج جامعه پزشکی مرکز بهداشت شرق تهران اجرایی می‌شود.

شهردار منطقه 13در پایان تصریح کرد: خدمت به شهروندان و کمک به سیستم بهداشت و درمان کشور با اجرای طرح‌های مختلف در دستور کار شهرداری منطقه 13 قرار دارد.

انتهای پیام
captcha