خدمات‌رسانی موکب سیار دانش‌آموزی به زائران اربعین
کد خبر: 4085047
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

خدمات‌رسانی موکب سیار دانش‌آموزی به زائران اربعین

موکب انصارالمهدی دانش‌آموزی انصار المهدی(عج) با استقرار در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه به زائران شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.

موکب سیار دانش‌آموزیبه گزارش ایکنا، موکب دانش‌آموزی انصارالمهدی(عج) به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با استقرار در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه پذیرای عموم مردم و دانش‌آموزان زائز در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی است.

یکی دیگر از حرکت‌های جریان‌ساز دانش‌آموزان انجمن اسلامی برای خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین(ع)، «موکب سیار» در راستای «هلابیکم یا زوار الحسین(ع)» است؛ هر دانش‌آموزان انجمن اسلامی یک کوله پشتی همراه دارد تا ضمن اینکه وسایل شخصی خود را در آن قرار دهد، وسایلی را نیز برای کمک و خدمت به زائرین اباعبدالله الحسین در مسیر پیاده‌روی با خود داشته باشد و در طول مسیر و در شهر کربلا از آنها استفاده کند.

دانش‌آموزان موکب‌های سیار، پیکسل‌هایی منقوش به نام همکلاسی آسمانی شهید در پیاده‌روی اربعین به ‌زائرین هدیه خواهند داد و از آنها می خواهند تا به نیابت از آن شهید دانش‌آموز نیز زیارت کنند. همچنین هر دانش‌آموز یک بسته امدادی همراه خود دارد تا بتواند در صورت لزوم به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در زمینه خدمات سلامت نیز کمک‌های اولیه از قبیل باند، چسب زخم، گاز استریل، بتادین و ... ارائه دهند.

سربند انصار المهدی (عج)، بسته خیاطی، بسته واکس، نایلون جمع‌آوری زباله از جمله مواردی است که در کوله پشتی دانش‌آموزان طرح موکب سیار قرار دارد.

هدیه به نوجوانان عراقی

بدون شک ملت عراق در میزبانی از زائران ایرانی و عراقی، کمال و تمام محبت و توجه لازم را دارند و در بسیاری از موارد حتی امکانات بیشتری را برای زائرین ایرانی فراهم می‌کنند و در این میان هر ساله نقش نوجوانان عراقی نیز بسیار چشمگیر و دل‌انگیز است.

بر همین اساس هدیه به نوجوانان عراقی از دیگر برنامه‌های پیاده‌روی بزرگ عظیم است که هدایایی کوچک و ارزان با کمک خانواده و خیرین برای نوجوانان عراقی تهیه شده است و در مسیر پیاده روی به نشانه تقدیر و تشکر، برادری و ایجاد علاقه و الفت قلبی بین دانش‌آموزان ایرانی و عراقی توزیع خواهد شد.

نذر قدم‌های زینب(س)

در این پویش تلاش می‌شود آن دسته از دلدادگان حسینی که امکان حضور در پیاده روی اربعین حسینی (ع) را ندارند، سهمی‌در قدردانی از میزبانان این اجتماع عظیم یعنی نوجوانان عراقی داشته باشند.

دختران انجمن اسلامی‌ هدایای خود، شامل دست سازه‌های دانش آموزی، محصولاتی فرهنگی، نامه به دوست عراقی‌ام، رزق معنوی و ...‌را به اتحادیه انجمن های اسلامی‌دانش آموزان شهر خود تحویل داده‌اند تا به نیابت از آنها در طریق الحسین (ع) بین نوجوانان عراقی توزیع شود.

انتهای پیام
captcha