قرآن را به بطن زندگی‌ها بیاوریم
کد خبر: 4097603
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۶
تفسیر؛ گام اصلی فهم قرآن / ۱۲

قرآن را به بطن زندگی‌ها بیاوریم

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینکه متأسفانه در مرحله مقدماتی انس با قرآن مانده‌ایم گفت: تلاش کنیم تا هر کسی در هر جایگاه و منصبی که قرار دارد قرآن را نقشه‌ای برای طی مسیر زندگی خود بداند.

حسن محمدی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشورحسن محمدی، عضو شورای عالی قرآن و عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اهمیت تفسیر قرآن برای فهم آموزه‌ها و استفاده از آن‌ها در زندگی گفت: از گذشته تفسیر قرآن را یک امر بسیار ثقیل و غیرقابل دستیابی می‌دانستند که صرفاً فقط علمایی که به درجه فقه و اجتهاد رسیده‌اند، می‌توانند آن را انجام دهند.

وی با بیان اینکه فهم و تدبر در آیات و درک معنای آن‌ها، خود مقدمه‌ای از تفسیر قرآن کریم است، افزود: متأسفانه به این جنبه از قرآن کمتر توجه شده است که این کتاب آسمانی، کتاب زندگی و شئونات آن است.

محمدی ادامه داد: قطعاً توجه به حفظ قرآن، روخوانی و روان‌خوانی آن بسیار خوب است ولی در این مرحله مقدماتی از انس و تدبر در قرآن گیر کرده‌ایم در صورتی که باید به سمت درک معنا و مفاهیم قرآن و در نهایت عمل به آن‌ها حرکت کنیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت یکی از راهکارهای رفع این مسئله را تفسیر آسان عنوان کرد و گفت: تفسیر آسان در کشورمان راه‌اندازی شده است و حتی به دانش‌آموزان هم آموزش داده می‌شود و به‌طور کلی تلاش شده است تا هر کسی با هر سطحی از سواد، بتواند فهم حداقلی از مفاهیم قرآن داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا اتحادیه تشکل‌های قرآنی راهکاری در این زمینه برای مؤسسات قرآنی ارائه می‌دهد، گفت: بله، قطعاً یکی از مأموریت‌ها همین می‌تواند باشد. البته باید بدانیم که تفسیر مقدمه است و مهم آن است که قرآن را در بطن زندگی‌ها بیاوریم.

محمدی در پایان گفت: باید تلاش کنیم تا هر کسی در هر جایگاه و منصبی قرار دارد اعم از پزشک، کارگر، کارمند، تاجر و غیره بداند قرآن برای زندگی او نقشه راه دارد و می‌تواند از این نقشه برای طی مسیر زندگی خود استفاده کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha