برپایی جلسه ارتقای قاریان ممتاز قرآن به یاد مرحوم «هوشنگ‌ یاری»
کد خبر: 4098237
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

برپایی جلسه ارتقای قاریان ممتاز قرآن به یاد مرحوم «هوشنگ‌ یاری»

نهمین جلسه از چهاردهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن، عصر امروز، چهارشنبه نوزدهم آبان‌ماه، با یاد دومین سالروز ارتحال هوشنگ‌ یاری برگزار و به صورت مجازی از صفحه آپارات شورای عالی قرآن پخش می‌شود.

برپایی جلسه ارتقای قاریان ممتاز قرآن به یاد مرحوم «هوشنگ‌ یاری»به گزارش ایکنا، نهمین جلسه از چهاردهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن عصر امروز چهارشنبه ۱۹ آبان‌ماه از ساعت ١٨ تا ٢٠ با حضور تعدادی از قاریان و مشارکت برخط و تصویری تعداد دیگری از قرای ممتاز سراسر کشور، با یاد دومین سالگرد ارتحال هوشنگ یاری، قاری بین‌المللی، مجتمع امام خمینی‌(ره) تهران، سالن همایش کوثر برگزار می‌شود.

در این جلسه که با دبیری حمید رحیمی، قاری پیشکسوت قرآن همراه است، موضوع مهندسی تلاوت قرآن از سوی احمد ابوالقاسمی، استاد و داور بین‌المللی قرآن و مشارکت قاریان به بحث گذاشته می‌شود.

همچنین در این جلسه مرتضی یادگاری، امین عبدی و حسین جلالی‌فر تلاوت خواهند داشت.


چهاردهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز در سال ١۴٠١، چهارشنبه‌ها به صورت یک هفته در میان با مشارکت شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برپا می‌شود.

برپایی جلسه ارتقای قاریان ممتاز قرآن به یاد مرحوم «هوشنگ‌ یاری»

هوشنگ یاری، دارنده مقام‌های داخلی و خارجی در مسابقات قرآن در سن ۵۲ سالگی بر اثر کرونا درگذشت. او متولد ۱۳۴۷ در شهر کرمانشاه بود و در سن هفت سالگی با تشویق برادرانشان که همگی از قاریان قرآن بودند، تلاوت آن را آغاز کرد و موفق به کسب عناوین نفر اول مسابقات سراسری سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۸۲ و نفر سوم مسابقات سازمان اوقاف در سال ۶۹ شد.

برپایی جلسه ارتقای قاریان ممتاز قرآن به یاد مرحوم «هوشنگ‌ یاری»

کسب رتبه‌های کشوری وی را در ادامه دادن هر چه بهتر این فعالیت مصمم‌تر ساخت، تا اینکه در سال ۸۴ موفق به کسب عنوان نخست مسابقات قرائت بین المللی در کشور سوریه شد. او در ادامه فعالیت‌های قرآنی خود در بخش داوری نیز ورود پیدا کرد و موفقیت‌های زیادی را نیز در این زمینه با حضور در مسابقات مختلف در کشورهایی همچون؛ سوریه، بنگلادش، هندوستان و پاکستان کسب کرد، و یکی از افتخارات وی به عنوان قاری تبلیغی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha