1200 جلسه خانگی قرآن در یزد ساماندهی شدند
کد خبر: 4120905
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
مسئول امور قرآنی تبلیغات اسلامی یزد:

1200 جلسه خانگی قرآن در یزد ساماندهی شدند

حجت‌الاسلام علی‌محمد رضایی گفت: هم‌اکنون برای یک هزار و 200 جلسه خانگی قرآن در اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد پرونده تشکیل شده و بانک اطلاعاتی این جلسات مشخص و موجود است.

علی محمد رضایی، امور قرآنی تبلیغات اسلامی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علی‌محمد رضایی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد، 20 بهمن‌ماه در نشست اعضای هیئت‌مدیره مؤسسه قاریان و حافظان استان یزد که با حضور مهدی تقوایی، مشاور عالی استاندار و جمعی از پیشکسوتان برگزار شد، گفت: تاکنون چهارهزار معلم قرآن در رشته‌های مختلف آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و برای این افراد گوهینامه‌های مربوطه صادر شده است و برخی از این افراد اکنون در نهادهای مختلف مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون یک هزار و 200 جلسه قرآن در سازمان تبلیغات اسلامی پرونده دارند که مشخصات این جلسات ثبت شده و به نوعی بانک اطلاعاتی از این جلسات اکنون موجود است، افزود: برای 65 مؤسسه قرآن و 110 خانه قرآن شهری و روستایی در سطح استان مجوز فعالیت صادر شده است که در حوزه‌های مختلف به جامعه هدف خدمات ارائه می‌کنند.

مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اجرای طرح «نخبه‌پروری و استعدادهای قرآنی» اضافه کرد: آموزش‌های مختلفی در قالب این طرح به استعدادهای قرآنی به‌صورت کشوری ارائه می‌شد که بعد از مدتی این طرح را به‌صورت استانی برگزار کردیم و نخبه‌های قرآنی در سطح استان شناسایی شدند و لذا در این زمینه موفق به شناسایی 200 نفر از نوجوانان و جوانان شدیم.

وی ادامه داد: این استعدادها، زیر نظر علی‌اکبر کاظمی، حسن مختاری و مهدی شایق آموزش‌ها را فرا گرفته و سپس آزمون‌هایی برگزار و در نهایت 60 نفر انتخاب شدند که در سه کلاس به‌صورت مجزا زیر نظر اساتید آموزش‌های لازم ارائه شد. این افراد در مدت پنج سال متوالی زیر نظر اساتید قرار گرفتند و سال گذشته منتخبان که حدود 20 نفر می‌شدند، با تدریس استاد مختاری آموزش‌ها را فرا گرفته و گواهی سطح 6 قرآن کریم را دریافت کردند.

رضایی با اشاره به اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن از دیپلم تا دکتری بیان کرد: این طرح 17 سال است که به همت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و افراد در حفظ 10 جزء، 20 جزء و کل مورد سنجش قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه این آزمون به‌صورت کاملاً تخصصی و قبولی برای افراد به سختی صورت می‌گرفت، از طرفی آمار درستی از حافظان قرآن در دسترس نبود، برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون حفظ عمومی در دستور کار قرار  گرفت.

مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد انتخاب 16 مؤسسه و شرکت 60 نفر از ممتحنان در این طرح برای اولین بار در استان یزد در سال جاری را یادآور شد و بیان کرد: این آزمون بعد از آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ، آزمون معتبری است که از حفظ یک جزء تا کل قرآن را شامل می‌شود و افراد در 10 مرحله در این آزمون شرکت می‌کنند.

خبرنگار: اعظم السادات میرجلیلی

انتهای پیام
captcha