ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در اجرای برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 4121076
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در اجرای برنامه‌های قرآنی

مشاور عالی استاندار یزد با بیان اینکه کرسی‌های تلاوت در سطح استان در حال برگزاری است، گفت: در این زمینه باید از قاریان و حافظان استان و همچنین ظرفیت مردمی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این محافل بهره‌مند شویم.

مهدی تقوایی، مشاور استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهدی تقوایی، مشاور عالی استاندار یزد، 20 بهمن ماه در نشست هیئت‌مدیره سومین دوره مجمع و مؤسسه قاریان و حافظان استان یزد ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این مؤسسه گفت: خوشبختانه این مؤسسه توانست جایگاه خود را در جامعه پیدا کند.

وی ادامه داد: اتفاقات خوبی رقم خورده و این مجموعه در سطح استان شناخته و به آن بها داده شد، هر چند انتظارات زیاد است اما تأکید می‌شود نسبت به مقدوراتی که داریم برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

تقوایی با اشاره به اینکه یزد در بالاترین عرصه مسابقات، داور مسابقات بین‌المللی دارد، به عضویت حسن مختاری در کمیته فنی مسابقات بین‌المللی، حضور علی‌اکبر کاظمی و سعید فیاض در تیم داوری مسابقات ملی و بین‌المللی اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قرآنی استان افزود: حاج حسن دانش در بالاترین سطح مسابقات جهانی، از یزد رتبه کسب کرد. البته بانوان استان نیز در مسابقات ملی داوری می‌کنند که این موضوع نشان از ظرفیت و جایگاه استان در سطح کشور است.

وی بر پرورش و تربیت امثال شهید دانش‌ها، کاظمی‌ها، مختاری‌ها و ... تأکید کرد که باید تقویت و حفظ شوند.

این پیشکسوت قرآن کریم بر مردمی شدن برنامه‌های قرآنی نیز تأکید کرد و گفت: باید از قاریان و حافظان استان در برنامه‌ها بهره‌مند شویم و البته ظرفیت خیران و مردمی بودن برنامه‌ها نیز باید مورد تأکید باشد.

مشاور عالی استاندار یزد، مؤسسه قاریان و حافظان استان یزد را از تشکیلاتی‌ترین مجموعه‌های قرآنی دانست که علی‌رغم سن کمی که دارد، می‌تواند برای دیگر مجموعه‌ها الگو باشد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح تربیت چهار هزار حافظ قرآن کریم به نیت چهار هزار شهید استان گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای تأکید کرده بودند، کشور به 10 میلیون حافظ نیاز دارد و لذا آغاز طرح با این موضوع مدنظر قرار گرفت تا دغدغه رهبر انقلاب در این زمینه محقق شود.

تقوایی با اشاره به اینکه بالغ بر هزار نفر ساعت بر روی این طرح کار شد افزود: هر چند برخی گلایه داشتند چرا باید حفظ مد نظر باشد که باید پاسخ داد قطعاً نکته‌ای مدنظر رهبر انقلاب بوده که بر این موضوع تأکید شده چرا که حفظ مقدمه تدبر در قرآن است. 

وی با اشاره به حضور سعید پرویزی در محافل انس با قرآن استان بیان کرد: این قاری بین‌المللی در مدت زمان طولانی آیات قرآن کریم را از حفظ تلاوت کردند و بخشی از زیبایی کار این قاری همین امر بود و لذا اگر بخواهیم تدبر در قرآن مطرح و مفهوم آیات را به خوبی درک کنیم، مقدمه آن حفظ است و خوشبختانه در این طرح نیز تدبر از ضروریات در نظر گرفته شده است.

تقوایی تصریح کرد: در قالب این طرح حمایت‌هایی از مؤسسه و حافظ قرآن نیز صورت می‌گیرد که بعد از حفظ، آزمونی برگزار و در صورت قبولی هم به حافظ و هم مؤسسه، مبلغی اهدا می‌شود، این طرح می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌ها باشد، به شرطی که به خوبی اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha