رشد ۳۰ درصدی مخاطبان قرآن در شرکت ملی گاز + صوت
کد خبر: 4125018
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کبیری بیان کرد:

رشد ۳۰ درصدی مخاطبان قرآن در شرکت ملی گاز + صوت

رئیس دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کارکنان، همسران و فرزندان شرکت ملی گاز امسال با حضور ۱۱ هزار نفر و با رشد ۳۰ درصدی برگزار شد، گفت: در این مرحله طرح ارتقای سطح شرکت‌کنندگان، توسعه برنامه‌های قرآنی در خانه و افزودن رشته جدیدی با عنوان قرائت تقلیدی را داشتیم.

طه کبیری، دبیر شورای فرهنگی و رئیس دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اشاره به مهمترین برنامه‌های قرآنی این شرکت، به برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه «بهار در بهار» کارکنان، همسران اناث و فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز اشاره کرد و  گفت: بیش از ۹۵ درصد شرکت‌های ما مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی «بهار در بهار» را انجام داده‌اند.

دبیر شورای فرهنگی شرکت ملی گاز ایران افزود: اتفاق خوبی که امسال در بخش مقدماتی رخ داد، این بود که ما در سال گذشته صرفاً یک نماینده را از هر ۵۱ شرکت گاز برای حضور در مرحله بعدی مسابقات درخواست می‌کردیم، اما امسال تصمیم گرفتیم که از هر شرکت ۳ نفر به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کنند.

شناسایی تمام پتانسیل‌ها

وی با بیان اینکه با این اقدام پیش‌بینی می‌شود تمام پتانسیل‌های قرآنی موجود در شرکت‌های وابسته و زیرمجموعه گاز را شناسایی کنیم و در خدمت آن‌ها باشیم، گفت: گام بعدی ما برگزاری مرحله نیمه نهایی است که تا پایان سال برگزار خواهد شد. در این مرحله فایل‌های تصویری دوستان در مرحله مقدماتی اجرا و ضبط کرده‌اند، به صورت آفلاین و صورت مشترک در گروه داوری بازنگری می‌شود و تعدادی از این افراد به مرحله سراسری که بهار سال آینده برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند.

رئیس دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی کارکنان، همسران و فرزندان شرکت ملی گاز امسال با حضور ۱۱ هزار نفر و با رشد ۳۰ درصدی در سطح کشور برگزار شد، افزود: در این مرحله طرح ارتقای سطح قرآن کریم و توسعه برنامه‌های قرآنی را در خانه داشتیم. همچنین مرحله نیمه‌نهایی رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه را حوالی نیمه اسفندماه به صورت آنلاین، بین تمامی منتخبان این رشته و به صورت مشترک از طریق سامانه آزمون مجازی شرکت ملی گاز برگزار خواهیم کرد.

کبیری با بیان اینکه رشته‌های مفاهیم ما شامل سه بخش اصلی شامل آزمون کتبی، ارزیابی مقاله ارائه شده از حیث محتوا، ظاهر و در نهایت دفاع از مقاله که به صورت حضوری انجام می‌شود، تصریح کرد: منتخبان این مرحله به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد و بعد از آن بایستی با موضوعاتی که ما برایشان در نظر می‌گیریم، مقالاتی را تهیه و از مقالات خود دفاع کنند. مسابقات سراسری حوالی خردادماه آینده برگزار خواهد شد.

فعالیت‌ها را به سال‌های اوج خودش بازمی‌گردانیم

وی به تفاوت این دوره با دوره‌های قبل اشاره کرد و گفت: طی چند سال به علت کرونا و همچنین ابلاغیه‌هایی که در دولت قبل بود، فعالیت‌های قرآنی به پایین‌ترین سطح خودش رسیده بود و امسال اوضاع نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌تر شده است و درصدد این هستیم که این فعالیت‌ها را به سال‌های اوج خودش بازگردانیم؛ لذا امسال از حیث برگزاری و تعداد متسابقان در مرحله مقدماتی شاهد اقدامات خوبی بودیم.

رئیس دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران درباره برنامه‌های جذب کارکنان و خانواده شرکت ملی گاز به این مسابقات گفت: اقدام خوبی که امسال انجام دادیم این بود که رشته‌های جدیدی را تعریف کردیم که شامل دو بخش بود. بخش اول رشته‌های روتینی بود و در مسابقات شاهد آن هستیم. به طور مثال سال گذشته در رشته حفظ اجزای ۵، ۱۰، ۲۰ و کل را داشتیم که امسال دامنه شمولیت آن را افزایش دادیم و به اجزای ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و کل قرآن تغییر دادیم.

اضافه شدن رشته قرائت تقلیدی

کبیری با اشاره به اضافه کردن رشته جدیدی با عنوان قرائت تقلیدی به این مسابقات افزود: این فعالیت با این هدف که متسابقان، فرزندان و کارکنان ما در مسیر تلاوت حرفه‌ای قرار بگیرند مد نظر قرار داده‌ایم. بر همین اساس بحث تقلید از قرا و مشاهیر مصری را مورد نظر قرار دادیم و عزیزان ما در این مسیر قرار می‌گیرند و حرکت می‌کنند.

دبیر شورای فرهنگی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه امسال تلاوت چهار استاد مصری ازجمله محمد شحات انور، مصطفی اسماعیل، منشاوی و استاد عبد الباسط را به‌عنوان پیش فرض از سوره مبارکه حمد در سامانه قرار داده‌ایم، گفت: این مسابقه نیز با فرمت‌هایی که با مشورت سازمان‌های دارالقرآن، اوقاف و امور خیریه و برخی از استادان انجام شده فرمت‌های داوری آن دیده شده و به صورت خاص و جذاب در حال پیگیری است.

کد

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha