هشدار عمار الحکیم درباره فتنه‌انگیزی در دیالی عراق
کد خبر: 4126613
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

هشدار عمار الحکیم درباره فتنه‌انگیزی در دیالی عراق

حمله تروریستی واپسین ساعات شب گذشته به یک خودروی حامل شهروندان در استان دیالی 8 کشته برجای گذاشت. در همین حال رهبر جریان حکمت ملی عراق خواستار تلاش نیروهای امنیتی برای ممانعت از تکرار این حوادث تروریستی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از السومریه نیوز، خودروی حامل اعضایی از خانواده شیخ مصطاف التمیمی، از بزرگان عشیره بنی تمیم در شهر المقدادیه در  استان دیالی در شرق عراق شب گذشته هدف انفجار تروریستی قرار گرفت.

این خودرو در مسیر جنوب روستای الجف شهر المقدادیه در حرکت بود که هدف انفجار قرار گرفت و سرنشینان آن در آتش سوختند که از بین آنها هشت نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

هشدار عمار الحکیم درباره خطر تکرار حملات تروریستی برای فتنه‌انگیزی در دیالی عراق/اماده

سیدعمار الحکیم با صدور بیانیه‌ای در واکنش به این حادثه تأکید کرد، تکرار حوادث تروریستی در استان دیالی زنگ خطر را به صدا در می‌آورد.
الحکیم گفت: از خبر شهادت هشت شهروند و جراحت دو نفر دیگر در دو حمله به خودروی حامل آنها در روستای الهزینیه در جنوب المقدادیه در استان دیالی شوکه شدیم.
وی افزود: تکرار این حوادث تروریستی در دیالی زنگ خطر را به صدا درمی‌آورد و برای کاهش آن به برنامه‌های امنیتی پیشگیرانه نیاز است.
رهبر جریان حکمت ملی عراق از نیروهای امنیتی خواست مراقب باشند و برای دفع این حملات تلاش بیش‌تری کنند.
الحکیم تأکید کرد اهتمام بیشتر به کار اطلاعاتی می‌تواند مانع از وقوع این دست عملیات‌های تروریستی شود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این عملیات را برعهده نگرفته است؛ اما عبد الامیر الشمری، وزیر کشور عراق یک هفته پیش هشدار داده بود که گروهک تروریستی داعش در صدد ایجاد فتنه و نزاع فرقه‌ای و طائفه‌ای در استان دیالی است.

شهر المقدادیه در استان دیالی در سال‌های قبل هم بارها هدف حملات تروریست‌های داعشی قرار گرفته است که به سفارش گردانندگان آمریکایی ـ صهیونیستی خود به دنبال فتنه‌انگیزی بین شیعیان و اهل تسنن آنجا هستند.

اما مردم و بزرگان شهر المقدادیه تاکنون چندین بار با اقامه نماز وحدت بر مقابله با هر گونه فتنه برای ایجاد طائفه‌گری در این منطقه تأکید کردند.

انتهای پیام
captcha