پیام تسلیت مقامات و شخصیت‌های عراقی در پی درگذشت سید صادق الحکیم
کد خبر: 4130538
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

پیام تسلیت مقامات و شخصیت‌های عراقی در پی درگذشت سید صادق الحکیم

مقامات و شخصیت‌های عراقی با صدور پیام‌های جداگانه درگذشت سید صادق الحکیم، فرزند شهید محمد باقر الحکیم، شهید محراب در عراق را تسلیت گفته و خدمات و مجاهدت‌های وی در مبارزه با رژیم بعث و حمایت از الحشد الشعبی را برشمردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری دولتی عراق(نینا)، حجت الاسلام سید صادق الحکیم فرزند ارشد سید محمد باقر الحکیم(ره) صبح دیروز چهارشنبه درگذشت.

خانواده الحکیم ضمن اعلام تسلیت درگذشت سید صادق الحکیم اعلام کردند که مراسم تشییع پیکر وی امروز پنجشنبه ساعت چهار بعد از ظهر از مسجد شیخ طوسی در نجف اشرف آغاز می‌شود.

مراسم ترحیم این روحانی فقید نیز امروز و فردا بعد از مراسم افطار در جوار آرامگاه شهید محراب در شهر نجف اشرف برگزار می‌شود.

رئیس جمهور، رئیس پارلمان و نخست وزیر عراق و دیگر مقامات این کشور در پیام‌های جداگانه درگذشت این عالم فقید را تسلیت گفتند.

در پیام عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق آمده است: با اندوه فراوان خبر درگذشت عالم ربانی سید صادق الحکیم فرزند شهید محراب حضرت آیت الله العظمی سید محمد باقر الحکیم رحمة الله علیه را دریافت کردیم که از نوادگان خاندان شریف الحکیم است که به مواضع شرافتمندانه و میهن پرستانه خود در تاریخ عراق معروف هستند و به علم، تقوا و کوشش شهرت دارند.

وی افزود: در این مصیبت بزرگ از خداوند متعال غفران و رحمت واسعه برای آن مرحوم را مسئلت می‌کنیم و خداوند متعال برای شما و خانواده محترم و همه دوستداران این مرحوم صبر و شکیبایی عنایت فرماید.

فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی هم با صدور پیام تسلیتی تاکید کرد: ضمن تسلیت این مصیبت به خاندان علم و جهاد، خاندان حکیم، حوزه علمیه، مقام معظم  مرجعیت دینی و جهان اسلام، مواضع شریف آن مرحوم در حمایت از الحشد الشعبی در طول سال‌های مبارزه علیه گروه‌های تروریستی را یادآور می‌شویم و اینکه چگونه شخصاً وی بر حمایت از مجاهدین نظارت می‌کرد.

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق نیز درگذشت حجت الاسلام الحکیم را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت العامری آمده است: با کمال تاسف و اندوه خبر درگذشت عالم بزرگ سید صادق الحکیم، فرزند آیت الله العظمی سید محمد باقر الحکیم (شهید محراب) را دریافت کردیم که از نوادگان خاندان حکیم خاندان علم، مقاومت و شهداست و این فقید نیز راه پدر و نزدیکانش را در رویارویی با بی عدالتی رژیم معدوم و هجرت در خدمت آرمان عراق ادامه داد.

العامری در بیانیه خود  افزود: لازم است نقش شریف آن مرحوم در حمایت از الحشد الشعبی و سازماندهی عملیات پشتیبانی لجستیکی از این سازمان در روزهای نبرد با گروهک‌های داعش و نقش وی در کمک به مردم بویژه نیازمندان و پیگیری خواسته‌های آنان و برآوردن نیازهای آنان را به خانواده آن مرحوم به ویژه برادر ایشان سید حیدر الحکیم و فرزند ایشان سید جعفر الحکیم تسلیت عرض نماییم. و از خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و برای خانواده و بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت داریم.

عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق صبح روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای برای اعلام ارتحال این روحانی فقید گفت: ضمن ابراز رضایت و تسلیم در برابر مشیت و تقدیر الهی، درگذشت برادر و پسر عموی خود عالم  بزرگوار حجت الاسلام سید صادق الحکیم فرزند محمد باقر الحکیم شهید محراب رحمه الله علیه و از نوادگان خاندان علم و فداکاری را تسلیت می‌گوییم.

وی افزود: سید صادق الحکیم عمر خود را در خدمت به مردم و عموم مؤمنان با همراهی پدرش در مصائب ناشی از ستم دیکتاتوری و سپس در سرزمین غربت و سال‌های مصیبت گذراند تا اینکه با رضایت به دعوت حق لبیک گفت.

 

انتهای پیام
captcha