تأکید نتانیاهو بر برگزاری راهپیمایی پرچم
کد خبر: 4141187
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹

تأکید نتانیاهو بر برگزاری راهپیمایی پرچم

در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد که راهپیمایی پرچم طبق برنامه اعلامی انجام می‌شود، شبکه 13 این رژیم نیز اعلام کرده که برخی وزرای کابینه نتانیاهو در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد که راهپیمایی پرچم طبق برنامه اعلامی انجام می‌شود.

این درحالی است که شبکه 13 این رژیم نیز گزارش داد برخی وزرای کابینه نتانیاهو در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد؛ امری که فلسطینی‌ها آن را تحریک و تجاوز عمدی به قدس اشغالی می‌دانند.

گروه‌های راست افراطی اسرائیلی این راهپیمایی را برای بزرگداشت اشغال بخش شرقی قدس در سال 1967 سازماندهی می‌کنند و آن را روز اتحاد قدس و استقرار حاکمیت اسرائیل بر این شهر و اماکن مذهبی یهودیان می‌دانند.

این راهپیمایی بر اساس تقویم عبری سازماندهی شده است و قرار است امسال در روز پنجشنبه برابر با 18 می برگزار شود. برنامه گروه‌های بزرگی از یهودیان متعصب که پرچم‌های رژیم صهیونیستی را در دست دارند، این است که از طریق باب العامود وارد شهر قدیم قدس شوند.

گروه‌های راستگرای اسرائیلی اعلام کردند که به دنبال بسیج 5 هزار نفر برای یورش و تعدی به مسجدالاقصی در روز برگزاری مراسم پرچم هستند.

انتهای پیام
captcha