جرم‌انگاری حمل پرچم فلسطین در قدس
کد خبر: 4141550
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴

جرم‌انگاری حمل پرچم فلسطین در قدس

پارلمان رژیم صهیونیستی پیش‌نویس قانونی را به تصویب رسانده است که براساس آن حمل پرچم فلسطین در قدس اشغالی جرم به حساب می‌آید.

به گزارش ایکنا، به نقل از روسیا الیوم، کنست رژیم صهیونیستی پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن برافراشتن پرچم فلسطین در داخل شهر قدس و مناطق خط سبز جرم خواهد بود.

طبق این گزارش، قانون جدید همچنین هر تجمع بیش از سه فلسطینی را که در جریان آن پرچم فلسطین برافراشته شود، تجمع غیرقانونی تلقی می‌کند.

این پیش‌نویس قانون در حالی در شور نخست تصویب شده است که جنبش جوانان شهر قدس، روز پنجشنبه و جمعه آینده را روز پرچم فلسطین اعلام کردند و از همه ساکنان کرانه باختری، نوار غزه و اردوگاه‌های فلسطینی‌نشین در خارج خواستند که پرچم فلسطین را در همه میدان‌ها و مرزهای فلسطین به اهتزار درآورند.

گروه صهیونیستی تندرو بازگشت به کوه معبد در یک درخواست رسمی، خواستار ورود شهرک‌نشین‌ها به مسجدالاقصی در جریان برگزاری راهپیمایی پرچم شده بودند.

راهپیمایی پرچم به ‌مناسبت سالروز اشغال بخش قدیمی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ برگزار می‌شود. صهیونیست‌ها مدعی هستند که شهر قدس به‌ طور کامل پایتخت این رژیم است ولی مردم فلسطین تأکید دارند که قدس پایتخت کشور آنان خواهد بود.

دو سال پیش نیز تجاوزات و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در قدس و مسجدالاقصی با وجود هشدارهای مقاومت، به درگیری و جنگی دیگر در غزه منجر شد که ۱۲ روز به طول انجامید و تنش و درگیری‌های شدیدی را هم در سراسر سرزمین‌های اشغالی از جمله فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ به دنبال داشت.

انتهای پیام
captcha