راهکارهای تقویت شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان‌ها بررسی می‌شود
کد خبر: 4157959
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
در جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه

راهکارهای تقویت شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان‌ها بررسی می‌شود

جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به منظور بحث و بررسی راهکارهای تقویت «شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان‌ها» برگزار می‌شود.

راهکارهای تقویت شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان‌ها بررسی می‌شود

به گزارش ایکنا، صد و سی و هشتمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی دوشنبه نهم مردادماه با حضور اعضای این مجمع و در دبیرخانه شورای توسعه برگزار می‌شود.

در این جلسه ابتدا و در بخش پیش از دستور ادبیات توسعه فرهنگ قرآنی به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد. این موضوع جلسه گذشته نیز با حضور اعضای مجمع به بحث گذاشته شده بود.

اولین دستور این جلسه ارائه گزارشی از آخرین وضعیت و بررسی راهکارهای تقویت «شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان‌ها» از سوی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور است.

همچنین دومین دستور این جلسه نهایی‌سازی پیش‌نویس طرح «ستاد ملی ترویج و فرهنگ‌سازی تدبر در قرآن کریم» خواهد بود. 

مجمع مشورتی بازوی کارشناسی و مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی است که پاره‌ای تصمیمات آن به عنوان مصوبه شورای توسعه تلقی می‌شود. جلسه گذشته این مجمع هشتم خردادماه برگزار و طی آن طرح قرارگاه قرآنی شدن مساجد با محوریت امام جماعت به تصویب رسید. 

از جمله اعضای مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی می‌توان به معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان دارالقرآن‌ الکریم، قائم مقام وزیر علوم در امور قرآنی و علوم انسانی، قائم مقام رئیس نهادهای قرآنی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری، مدیرعامل ایکنا، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، قائم مقام معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان، مدیران شبکه تلویزیونی و رادیویی قرآن و ... اشاره کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha