آمریکا به دنبال تداوم جنگ در یمن است
کد خبر: 4162052
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۴
رهبر انصارالله:

آمریکا به دنبال تداوم جنگ در یمن است

رهبر جنبش انصارالله در سخنانی ضمن محکوم کردن اقدامات عربستان سعودی و امارات علیه یمن، تأکید کرد که آمریکایی‌ها خواستار تداوم وضعیت موجود و اشغال یمن هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله و انقلاب یمن شامگاه شنبه تأکید کرد که ائتلاف سعودی ـ اماراتی مورد حمایت آمریکا و انگلیس قرار دارد، همچنان به محاصره و اشغال بخش‌های گسترده‌ای از خاک این کشور ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه ملت یمن باید با این اشغالگری مقابله کنند، گفت: ما در مرحله کاهش تنش هستیم و زمینه برای میانجی‌گری عمان فراهم است، ولی در عین حال از تلاشهای دشمنان برای تحقق اهداف شیطانی آنان غافل نیستیم. مشکل عربستان و امارات که باعث شد به ملت ما حمله کنند، این است که تسلیم آمریکا و انگلیس هستند.

رهبر انصارالله یمن افزود: آمریکایی‌ها همچنان به دنبال ادامه حمله به یمن هستند و اگر نتوانند کل یمن را اشغال کنند، به دنبال اشغال بخش‌هایی از آن خواهند بود؛ لذا تا زمانی که عربستان وابسته به آمریکا باشد و تسلیم دیکته‌های این کشور شود، مشکلات بزرگی برای ما به وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان در قبال این وضعیت که ملت یمن با مشکلات زیادی روبروست، سکوت کرد، تصریح کرد: نمی‌توان در برابر اجرای برنامه‌های آمریکا و انگلیس توسط عربستان سکوت کرد؛ برنامه‌هایی که با جنگ، اشغالگری و محروم‌کردن از منابع ملی همراه است. عربستان هم تصور نکند که پس از شکست در جنگ نظامی، خواهد توانست به «پلن بی» روی آورد و به محاصره و محروم‌کردن یمن ادامه دهد.

عبدالملک الحوثی اظهار کرد: عربستان فکر نکند که می‌تواند از بازسازی، خروج از یمن و توقف محاصره شانه خالی کند و ملت ما هم کشتار و نابودی این کشور را فراموش خواهد کرد. به هر حال، این وضعیت نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد. عربستان هم باید این واقعیت را درک کند. عربستان باید بفهمد که ادامه اجرای دیکته‌های آمریکا و انگلیس، عواقب وخیمی برایش به همراه خواهد داشت.

وی ضمن هشدار به عربستان مبنی بر اینکه با وجود مشکلات یمن، ریاض هم نخواهد توانست در امنیت و رفاه باشد و در پروژه‌هایی مانند نئوم، سرمایه‌گذار جذب کند، گفت: عربستان فکر نکند که کشور ما نابود خواهد شد و ملت ما با گرسنگی روبرو خواهد بود و این کشور از تبعات اقدامات خود به دور می‌ماند. تداوم سیاستهای خصمانه و نادرست از سوی سعودی و مداخله در امور داخلی ما، صلح برای این کشور به همراه نخواهد داشت.

رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه محاصره و تخریب یمن و تلاش برای تجزیه آن همچنان ادامه دارد، در پایان تأکید کرد: نمی‌توان برای مدت زمان طولانی، در قبال این رخدادها سکوت کرد. به اندازه کافی به میانجی‌گرها فرصت داده‌ایم. اگر تحولات مثبتی رخ ندهد و عربستان به روش خصمانه خود ادامه دهد، موضع ما نیز قاطع خواهد بود. اگر خواستار صلح هستند، راه آن مشخص است. ما شروط غیر ممکنی مطرح نکرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha