نخستین آئین نکوداشت بانوان مبلغ و محفل‌دار قرآن برگزار می‌شود + صوت
کد خبر: 4162344
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
در قالب همایش اخلاق و معنویت

نخستین آئین نکوداشت بانوان مبلغ و محفل‌دار قرآن برگزار می‌شود + صوت

دبیر نخستین آئین نکوداشت و تکریم بانوان مبلغ و محفل‌دار قرآن کریم شهر تهران با اشاره به شناسایی این بانوان مروج اخلاق و معنویت در سطح مناطق 22گانه تهران از برپایی این همایش به تاریخ ششم مهرماه سال جاری خبر داد.

نخستین آئین نکوداشت بانوان مبلغ و محفل‌دار قرآن برگزار می‌شود + صوتزکیه عبداللهیان، دبیر نخستین آئین نکوداشت و تکریم بانوان مبلغ و محفل‌دار قرآن کریم شهر تهران با عنوان «همایش اخلاق و معنویت» در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: شاهدیم که بانوانی متدین و دلسوز در کنار مدیریت زندگی شخصی خود و خانواده‌شان، همتی والا و مضاعف داشته و متولی برپایی جلسات آموزش و تلاوت قرآن و مدح و بیان سیره ائمه هدی(ع) در خانه‌شان هستند و حتی خود از دانش بیان معارف قرآن و اهل بیت برخوردار بوده و عهده‌دار مدیریت آن جلسه نیز می‌شوند.

وی ادامه داد: نیک می‌دانیم که این بانوان عزیز، که ما از آنان با عنوان بانوان محفل‌دار قرآنی یاد می‌کنیم، بدون وابستگی به مجموعه‌ای دولتی و بدون چشم‌داشتی، جسم و جان خود را در این مسیر متعالی قرار می‌دهند، اما تاکنون هیچ ارگان و نهادی بر ثبت و ضبط نام‌شان و تجلیل از مقام شامخ آنان همت نداشته است. به تعبیر مرحوم حجت‌الاسلام احمد احمدی، مؤلف و پژوهشگر قرآنی، باید آنان را فرشتگان وحی‌آموز مکتبخانه، نام نهاد و به پاس این فعالیت مستمر از آنها تجلیل و قدردانی کرد.

عبداللهیان تصریح کرد: در همین راستا نخستین آئین نکوداشت بانوان مبلغ و محفل‌دار قرآنی، با هدف معرفی و تکریم از 20 نفر از این بانوان مروج اخلاق و معنویت از سوی مرکز فرهنگی بانوان قرآن‌پژوه مؤسسه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

بانوان قرآنی

وی به نحوه شناسایی بانوان محفل‌دار اشاره کرد و در پاسخ به این پرسش که همچنان امکان ثبت افراد جدید مهیاست؟ افزود: طی یک بازه زمانی، مشخصات این عزیزان اخذ و فرم‌هایی بدین منظور تکمیل و تاکنون هزار و 250 بانوی مبلغ قرآنی شناسایی شده است. بسیاری از آنان تحصیلات حوزی دارند و در طول سال، محفل‌دار بوده و یا به عنوان مبلغ در این مجالس حضور فعالی داشته‌اند. در میان آنان افرادی هستند که چندین دهه به این امر مبادرت داشته‌اند که ان‌شاءالله در ادوار بعدی همایش از دیگر عزیزان نیز تجلیل می‌شود.

عبداللهیان اظهار کرد: شناسایی و ثبت مشخصات بانوان مبلغ و محفل‌دار قرآنی همچنان از سوی دبیرخانه همایش ادامه دارد و در آستانه رسیدن به یک سطح قابل قبولی هستیم تا آبان‌ماه همزمان با ایام میلاد حضرت زینب(س)، از 20 نفر از این بانوان مروج اخلاق و معنویت در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد و با حضور یکی از سران قوای سه‌گانه تجلیل شود.

وی گفت: همچنین در راستای برگزاری این همایش طی ماه مبارک رمضان گذشته، به ازای هر یک از مناطق 22 گانه تهران، دو نفر و در مجموع 44 بانوی پیشکسوت شناسایی شدند که از طرف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، هدیه و لوح تقدیری برای آنها در نظر گرفته شد و تکریم و قدردانی از آنها با حضور تعدادی از برگزارکنندگان همایش در منازل این عزیزان صورت گرفت.

کد

عبداللهیان با اشاره به تعدادی از نهادهای همکار در این همایش از شهرداری تهران، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، شبکه قرآن و معارف سیما و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام برد.

محفل قرآنی

مرکز فرهنگی بانوان قرآن‌پژوه وابسته به مؤسسه امام رضا(ع) پیش از این نیز به برپایی پانزده دوره همایش بانوان قرآن‌پژوه اقدام کرده است و هر ساله این رویداد را با عناوین خاصی چون تجلیل از بانوان مبلغ، قرآن و امام جواد(ع)، سوره یاسین، بزرگداشت بانوی اسلام حضرت خدیجه سلام الله علیها و ... برگزار کرده است. این مرکز به منظور شناسایی بانوان اثرگذار، در طول سال با مراکز قرآنی، حوزه‌های علمیه خواهران، دانشگاه‌ها، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراکز استان‌ها در ارتباط بوده است و اطلاعات و آثار بانوان قرآن‌پژوه را در چهار بخش «پژوهشگران قرآنی» در دو حوزه داخلی و خارجی، «چهره‌های شاخص هنرهای قرآنی» و «حافظان و قاریان، مدیران و مربیان و مفسران و داوران قرآن کریم» گردآوری کرده است.

صدیقه صادقین


بیشتر ببینید و بخوانید؛

تجلیل از 15 ایرانی و ۴ خارجی در پانزدهمین همایش بانوان قرآن‌پژوه

تصاویر پانزدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه در مشهد مقدس

تصاویر چهاردهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه


انتهای پیام
captcha