حضور بیش از 116 هزار نفر در محافل قرآنی مصر
کد خبر: 4165305
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

حضور بیش از 116 هزار نفر در محافل قرآنی مصر

وزارت اوقاف مصر با اشاره به استقبال گسترده مردم این کشور از محافل قرآنی از حضور بیش از 116 هزار نفر در نخستین مرحله برگزاری این محافل خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، وزارت اوقاف مصر با اشاره به اینکه مرحله نخست محافل عمومی قرآن در استان‌های قاهره، جیزه، سوهاج، اسوان و الاقصر با استقبال گسترده مردم مواجه شده، از حضور بیش از 116 هزار نفر در این محافل خبر داده است.

این وزارتخانه این اقدام را در راستای اهتمام به قرآن کریم و فراهم‌کردن زمینه حضور علاقه‌مندان و مردم عادی در محافل قرآنی توصیف کرده‌اند.

براساس بیانیه این وزارتخانه، در مرحله نخست برگزاری از محافل قرآنی، علاقه‌مندان با حضور در این محافل به تدبر در آیات قرآن و درک معانی آنها پرداخته و ضمن مشارکت در تلاوت قرآن کریم، برخی نیز قرائت صحیح آن را آموخته‌اند.

وزارت اوقاف مصر پیش‌تر از برگزاری محافل قرآنی در مساجد خبر داده بود که طی آن هر هفته بعد از نماز ظهر دوشنبه برای عموم مردم برگزار می‌شود.

مرحله بعدی این محافل قرآنی به زودی در دیگر استان‌های مصر نیز برگزار می‌شود. وزارت اوقاف مصر در سال‌های اخیر فعالیت‌های قرآنی خود به ویژه با تأکید بر حضور حداکثری مردم در این محافل را افزایش داده است.

انتهای پیام
captcha