استقبال گسترده از محافل قرآنی در مصر
کد خبر: 4178509
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

استقبال گسترده از محافل قرآنی در مصر

وزارت اوقاف مصر با انتشار مطلبی در سایت رسمی خود، با اعلام استقبال گسترده از محافل قرآنی در سراسر این کشور، از حضور بیش از 145 هزار شرکت‌کننده در این محافل خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، وزارت اوقاف مصر در صفحه رسمی خود اعلام کرد: در پی تلاش‌های این وزارت در زمینه اهتمام به امور قرآن کریم به‌ویژه در زمینه فعالیت‌های قرآنی برای عموم مردم، این محافل میزبان بیش از  145 هزار نفر از مردم در مساجد سراسر مصر بوده است.

بنا بر اطلاعات انتشار یافته از سوی وزارت اوقاف مصر استان‌های قاهره، سوهاج، جیزه و اسیوط شاهد بیشترین حضور مخاطبان در محافل قرآنی بوده است.

وزارت اوقاف مصر همچنین اقدام به برگزاری محافل تدبر و تفسیر قرآن کریم در کنار آموزش صحیح تلاوت قرآن کریم به مردم عادی کرده است.

وزارت اوقاف پیش از این اعلام کرده بود که کمک‌هزینه مالی اختصاص یافته به ائمه جماعت و قاریان و حافظان قرآن کریم را  ارتقا داده است.

برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطوح مختلف حفظ قرآن در کنار مسابقات بین‌المللی، برگزاری محافل آموزش تفسیر، فقه، حدیث و سیره نبوی و همچنین برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان ارشد مصری از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی وزارت اوقاف مصر بوده  که در سال‌های اخیر توسعه گسترده‌ای را تجربه کرده است.

وزارت اوقاف مصر بارها از توجه گسترده مقامات ارشد دولتی به فعالیت‌های قرآنی، توسعه و ترمیم مساجد قدردانی کرده است، اگرچه انتقادهایی زیادی نیز از عدم توجه به میراث تاریخی و استاندارهای جهانی در ترمیم و بازسازی مساجد تاریخی مصر وجود دارد.

انتهای پیام
captcha