برنامه‌های مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مشهد
کد خبر: 4166726
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان تشریح کرد

برنامه‌های مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مشهد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: روز چهارشنبه 15 شهریورماه، از ساعت 8 الی 20، پیاده‌روی جاماندگان اربعین از میدان 15 خرداد برگزار می‌شود که 110 موکب در این مسیر برای خدمت‌رسانی به زوار امام رضا(ع) و امام حسین(ع) در این روز آماده خدمت‌رسانی هستند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعینبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سلطانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، امروز 12 شهریورماه، در جلسه مطبوعاتی در خصوص ارائه برنامه‌های مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: در برگزاری مراسم رسمی در طول سال، اعم از عزاداری‌ها، مناسبت‌های ملی و ولادت ائمه اطهار اقدامات خوبی را رقم زده‌ایم. نمره نهادهای فرهنگی در عزاداری‌ها خصوصا محرم و صفر و شهادت ائمه‌اطهار، ۲۰ است، اما نسبت به اعیاد و ولادت‌ها، نقش کمرنگ‌تری داریم که باید آن‌ها را اصلاح سازیم.

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی باید هر دوی موارد در کنار یکدیگر به یک میزان وجود داشته باشند تا به یک اندازه برای ما اثربخش باشند. در شرایط امروز جامعه هر امری که باعث شود ایمان، اعتقاد و باور نسل جوان تقویت شود، بالاترین خدمت را به انقلاب، اسلام و قرآن انجام داده است. همچنین اگر فردی بنا بر هر دلیلی بخواهد روحیه ایمانی و باوری مردم را تضعیف نماید، در هر کجا که باشد قطعا در زمین دشمن نقش‌آفرینی می‌کند. 

افزایش 15درصدی حضور جوانان و نوجوانان در مراسم عزاداری

سلطانی تصریح کرد: این حرکت امیدآفرین که در محرم و صفر ایجاد شده است، امسال حدود 15درصد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که این افزایش بیشتر شامل حضور جوانان و نوجوانان بوده است. این پدیده، حرکت بی‌نظیری است که قابل قیمت‌گذاری نخواهد بود. قطعا این حرکت در امیدبخشی جامعه اسلامی بسیار تاثیرگذار و هدفمند خواهد بود. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: حرکت پیاده‌روی اربعین که در چندسال اخیر شدت گرفته است و جمعیت انبوهی از سراسر جهان را در خود جای داده است، بسیار زیبا و جامع است. زیرا این حرکت در دنیا نظیری ندارد. همچنین این حرکت به نمایش گذاشتن قدرت اسلام و قدرت عشق به اهل بیت(ع) و پیروی از آنان خواهد بود. کسانی که در این پیاده‌روی قدم برمی‌دارند، افرادی هستند که مقاوم در راه انقلاب اسلامی و ولایت امیرالمؤمنین(ع) ایستاده‌اند و هیچگونه ستم و ظلمی را نمی‌پذیرند. این امر ارزشی مهم است که باید سالانه توسعه یابد.

وی در خصوص مسیر پیاده‌روی برای جاماندگان زیارت امام حسین(ع) بیان کرد: چهارشنبه 15 شهریورماه از ساعت 8 الی 20 این حرکت از میدان 15 خرداد آغاز می‌شود. این حرکت مردمی تحت عنوان جبران زیارت سیدالشهدا(ع) برگزار می‌شود. همچنین 110 موکب در این مسیر برای خدمت‌رسانی به زوار امام رضا(ع) و امام حسین(ع) در این روز آماده خدمت هستند.

سلطانی به تشریح برنامه‌های جبران زیارت سیدالشهدا(ع) پرداخت و اظهار کرد: در این پیاده‌روی برنامه‌هایی اعم از تلاوت کلام قرآن مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی، صلوات خاصه امام رضا(ع) و تلاوت زیارت اربعین توسط مداح اهل بیت امین عارف برگزار می‌شود. همچنین نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء در این روز در دو نقطه‌ از این مسیر به صورت جماعت برگزار خواهد شد. یکی از این نقاط در میدان بسیج مقابل مسجد جفایی واقع در خیابان امام رضا(ع) خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص اهمیت نماز اول وقت، افزود: امام حسین(ع) آخرین نماز را که نماز عشق و ایمان و امید بود در صحرای کربلا با آن شرایط ویژه برپا کردند تا به ما بیاموزند که اهمیت نماز به عنوان اولین ستون دین در این حد بالا و ویژه است. همچنین یکی از راه‌های معرفت‌افزایی سیدالشهدا(ع) و ولایت ائمه‌اطهار اقامه نماز اول وقت است. پس باید نسل جوان و نوجوان را با این اصل مهم پیوند دهیم و از ائمه بخواهیم که این حضور قلب و سعادت اقامه نماز اول وقت را به ما و نسل جوان اعطاء کنند.

انتهای پیام
captcha