جشن روز شکوفه‌های 95 هزار کلاس اولی در فارس برگزار شد
کد خبر: 4170052
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

جشن روز شکوفه‌های 95 هزار کلاس اولی در فارس برگزار شد

همزمان با سراسر کشور، جشن روز شکوفه‌ها با حضور بیش از 95 هزار کلاس اولی در مدارس استان فارس برگزار شد.

جشن روز شکوفه‌ها، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با سراسر کشور، جشن روز شکوفه‌ها با حضور بیش از 95 هزار کلاس اولی امروز، 29 شهریورماه در مدارس استان فارس برگزار شد.

این مراسم به صورت نمادین در شیراز در دبستان پسرانه فسایی‌نژاد ناحیه 3 در محله کمتر برخوردار کوشک میدان در جنوب شهر شیراز، با حضور جمعی از مسئولان استان فارس برگزار شد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این مراسم گفت: امسال بیش از 95 هزار کلاس اولی در بیش از 3 هزار و 300 کلاس در مدارس استان مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی بر ضرورت همراهی اولیا با آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: آموزش و پرورش بدون کمک سایر بخش‌ها از جمله اولیای دانش‌آموزان نمی‌تواند فرایند تربیت را پیش برد.

عسکری با بیان اینکه هر چه اولیا حضور بیشتری در مدرسه داشته باشد و در فرآیند تعلیم و تربیت مشارکت داشته باشند اهداف آموزش و پرورش بهتر محقق می‌شوند، افزود: محل تربیت و رشد مدرسه است اما مدرسه اول دانش‌آموز، خانه و خانواده است، لذا نقش اولیا در تربیت فرزندان اساسی و انکار ناپذیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اینکه باید فضایی با نشاط در مدارس حاکم شود، گفت: باید امید به آینده را با اعتماد به دستگاه تعلیم و تربیت ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه سیاست آموزش و پرورش، ایرانی هم‌صدا، مدرسه قوی و ایران قوی است، گفت: تلاش می‌کنیم تا با همدلی و همراهی اولیا و تقویت وحدت و انسجام بین آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها امر تعلیم و تربیت را جلو بریم.

انتهای پیام
captcha