هویت دینی و ملی دانش‌آموزان مورد توجه ویژه واقع شود
کد خبر: 4170701
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
ایمانیه:

هویت دینی و ملی دانش‌آموزان مورد توجه ویژه واقع شود

استاندار فارس با اشاره به هجمه‌های گسترده دشمنان به معنویت و سلامت روان دانش‌آموزان،‌ گفت: باید هویت دینی و ملی دانش‌آموزان مورد توجه ویژه قرار گیرد تا اسلام و ایران را عاشقانه دوست بدارند و این مهم، نیازمند تقویت مطالعه و تلاش و همکاری مربیان به ویژه دبیران پرورشی و دینی است.

محمدهادی ایمانیه،‌ استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، امروز، اول مهر در آیین استانی نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان، هفته دفاع مقدس و ایثار و شهادت که در دبیرستان دولتی پسرانه رازی ناحیه ۴ شیراز برگزار شد، گفت: تلاش می‌کنیم تا به زودی مدارس کانکسی و نا امین از طریق اعتبارات مولدسازی و با همکاری و همت خیرین از آموزش و پرورش استان فارس برچیده شود.

وی افزود: امسال توجه ویژه‌ای به تغذیه دانش‌آموزان به‌ویژه در نقاط محروم و آسیب‌پذیر شود از این‌رو خیرین برای کمک در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و دولت نیز تمام سعی خود را در این راستا انجام می‌دهد.

ایمانیه، بهداشت دانش‌آموزان در مدارس را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بهداشت دانش‌آموزان امسال با تلاش‌های واحد‌های بهداشت مدارس و تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی بیش از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت تا در محیطی سلام تحصیل کنند.

وی در ادامه خواستار توجه به ورزش دانش‌آموزان شد و اظهار کرد: باید در این زمینه مثلثی از خیران، آموزش و پرورش و دولت برای تامین امکانات و فضای ورزشی مورد نیاز مدارس شکل گیرد.

نماینده عالی دولت در فارس توجه مدیران آموزش و پرورش به سلامت روان و معنویت دانش‌آموزان را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: معنویت و شخصیت دانش‌آموزان سال گذشته مورد هجمه قرار گرفت که با شکست مفتضحانه دشمنان همراه بود، اما این پایان تلاش‌های دشمن نیست و نبرد حق و باطل همچنان تداوم دارد از این‌رو باید هویت دینی و ملی دانش‌آموزان مورد توجه ویژه قرار گیرد تا اسلام و ایران را عاشقانه دوست بدارند و این مهم، نیازمند تقویت مطالعه و تلاش و همکاری مربیان به ویژه دبیران پرورشی و دینی است.

ایمانیه از مسئولان آموزش و پرورش فارس خواست تا جهاد تبیین را جدی بگیرند و در این مسیر آشنا شدن دانش‌آموزان با پیشرفت‌های کشور را دنبال کنند و ادامه داد: هماهنگی لازم برای بازدید دانش‌آموزان از پیشرفت‌های پزشکی، صنعت، کشاورزی و دیگر بخش‌ها انجام شود.

وی، ایران را سرشار از استعداد و خلاقیت دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش باید زمینه را برای بروز و شکوفا شدن این استعداد‌ها و خلاقیت‌ها فراهم کند تا کشور از آن محروم نماند.

استاندار فارس در پایان سخنان خود بر حمایت از مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش استان در اجرای برنامه‌های تربیتی و آموزشی تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha